آفتاب

اتحادیه اروپا: شکست مذاکرات صلح برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها گران تمام می‌شود

اتحادیه اروپا: شکست مذاکرات صلح برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها گران تمام می‌شود

اتحادیه اروپا به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نسبت به شکست مذاکرات صلح هشدار داده و اعلام کرد که شکست مذاکرات برای این دو طرف گران تمام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابة الاهرام، "لارس اندرسون"، سفیر اتحادیه اروپا در اراضی اشغالی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: در صورتی که مذاکرات صلح شکست بخورد و فرو بپاشد، مسئولان فلسطینی و اسرائیلی باید بهای سنگینی را بپردازند و آنها در این صورت مزایای تجاری و کمک‌های اتحادیه اروپا را از دست خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اسرائیل به شهرک‌سازی‌های خود ادامه دهد و هیچ نتیجه‌ای در مذاکرات کنونی حاصل نشود، من از این مساله هراس دارم که اسرائیل خود را در انزوای روزافزون ببیند.

این مقام اتحادیه اروپا عنوان داشت: این مساله بعید است که این اختلافات یک شبه حل و فصل شود. برای فلسطینی‌ها نیز کاملا مشخص شده که نشستن و منتظر ماندن دیگر گزینه مورد قبولی نیست.

با وجود اینکه رژیم صهیونیستی با آمریکا روابط مستحکمی دارد، اما اتحادیه اروپا بزرگترین شریک اقتصادی این رژیم به شمار می‌آید و یک سوم واردات و صادرات رژیم صهیونیستی با اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N75879

وبگردی