آفتاب

سروزیر ایالت بلوچستان: آماده ارائه خدمات برای انتقال زائرین پاکستانی به ایران هستیم

سروزیر ایالت بلوچستان: آماده ارائه خدمات برای انتقال زائرین پاکستانی به ایران هستیم

اسلام آباد - ایرنا - سروزیر ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان گفت: مقامات این ایالت به دولت فدرال (مرکزی) اسلام آباد طرح اجرای سرویس تسهیلات ویژه و رایگان انتقال زائران شیعی پاکستان از شهر ˈکراچیˈ به بندر ˈچابهارˈ ایران؛ را پیشنهاده داده اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه اردو زبان ˈجنگˈ چاپ اسلام آباد روز پنجشنبه گزارش داد: ˈعبدالمالک بلوچˈ در گفت وگو با ˈحامد میرˈ مجری برنامه سیاسی شبکه خبری ˈجیو نیوزˈ پاکستان افزود: حوادث تروریستی علیه شهروندان پاکستانی در ایالت بلوچستان بویژه بمبگذاری های در مسیر حرکت اتوبوس زائرین شیعی در این مناطق تاسف برانگیز می باشد.

حمله انتحاری سه شنبه شب گذشته در مسیر عبور دو دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعی در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان ، بیش از 30 کشته و 44 زخمی زخمی برجا گذاشت.

مقام های پلیس شهر کویته گفتند: زایران شیعی از جمله 10 زن و چند نفر از نیروهای امنیتی پاکستان در میان قربانیان این اقدام تروریستی هستند.

گروه تروریستی و غیرقانونی ˈلشکر جهنگویˈ مسوولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفت.

سروزیر ایالت بلوچستان با بیان اینکه دولت و مسوولان ایالت بلوچستان؛ زوار پاکستانی را محترم می شمارند؛ گفت: دولت ایالت بلوچستان از دولت مرکزی اسلام آباد درخواست تغییر مسیر رفت و آمد زائران از شهر کویته به پایانه مرزی تفتان (میرجاوه ایران) کرده و برای جایگزین این مسیر پیشنهادهای مختلفی را نیز ارائه داده است.

عبدالمالک بلوچ خاطر نشان کرد: ما قادر به فراهم کردن سرویس حمل و نقل رایگان برای زوار پاکستانی که قصد سفر به ایران و زیارت اماکن مقدسه را دارند هستیم و طرح اولیه شروع این سرویس از شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان به طرف شهر ˈچابهارˈ در جنوب شرقی ایران می باشد.

وی تاکید کرد: مسیر کراچی به چابهار از امنیت لازم برای شهروندان پاکستانی برخوردار بوده و مدت مسافت این سفر در مقایسه با مسیر کویته به تفتان نیز کوتاه تر ارزیابی می شود.

سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به اینکه از شهر بندری چابهار ایران به منطقه ˈگوادرˈ در جنوب غربی ایالت بلوچستان تنها یک ساعت طی می شود گفت: ما می توانیم در این مسیر نیز سرویس رایگان حمل و نقل راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ما از دولت مرکزی پاکستان می خواهیم برای آسان تر شدن مسیر سفر زائران این کشور خطوط هوایی از شهرهای ˈراولپندی ( حومه اسلام آباد ) و کراچیˈ به مقصد ایران را آغاز کند.

آساق ** 1095**1566
کد N75845

وبگردی