آفتاب

مقام ارشد کره ای ربوده شده در لیبی آزاد شد

مقام ارشد کره ای ربوده شده در لیبی آزاد شد

کوالالامپور - ایرنا - منابع خبری از آزادی مقام ارشد تجاری دولت کره جنوبی که توسط افراد مسلح در لیبی ربوده شده بود، خبر دادند.

ˈ هان سیوک وو ˈ رییس آژانس تحقیقات سرمایه گذاری و تجارت کره جنوبی صبح روز دوشنبه هفته جاری در مسیر خانه اش در طرابلس ربوده شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد رییس واحد لیبی از آژانس توسعه تجارت سرمایه گذاری کره در سلامت بسر می برد و تحویل سفارت این کشور شده است.

به گزارش یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی تاکید کرد سئول بابت آزادی شهروندان این کشور که ربوده می شوند هیچ باجی نمی دهد.

وزارت خارجه کره جنوبی از تلاش دولت لیبی برای آزادی این شهروند کره ای تقدیر کرد و اعلام کرد زمان بازگشت وی به سئول هنوز مشخص نشده است.

آدام ربایی در لیبی بحران زده پس از دوران معمر قذافی هر از چند گاهی رخ می دهد و افراد ناشناس و مسلح پیشتر اتباع ایتالیایی، آمریکایی و یا فرانسوی را ربوده اند.

نخست وزیر لیبی از تولیدکنندگان عمده نفت به دلیل ناآرامی های زیادی که این کشور با آن روبروست در تلاش است جنگجویان مسلحی را که به سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 کمک کردند، تحت کنترل در آورد، چرا که این جنگجویان به منظور تحقق خواسته های سیاسی و اقتصادی، اسلحه های خود را تحویل نداده اند.

گروهی از قبایل و جنگجویان لیبی از ماه ها پیش کنترل چهار بندر نفتی در شرق این کشور را در دست گرفته اند و اعلام خودمختاری منطقه ای کرده اند. آنها خواستار دریافت سهم بیشتری از درآمدهای نفتی از دولت مرکزی هستند.

آساق**د.م**1611
کد N75708

وبگردی