آفتاب

مدودف: بدون سند نباید نظام سوریه را به ارتکاب جنایت متهم کرد

مدودف: بدون سند نباید نظام سوریه را به ارتکاب جنایت متهم کرد

در پی انتشار گزارش‌هایی که در آن‌ها ادعا شده بود نظام سوریه مرتکب جنایت‌هایی شده است، نخست‌وزیر روسیه تصریح کرد، کسانی که نظام سوریه را به چنین اقداماتی متهم کردند اگر می‌توانند سند و مدرک ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، "دیمیتری مدودف"، نخست‌وزیر روسیه گفت: امکان ندارد بتوان ثابت کرد که عامل ارتکاب شکنجه‌های اخیر در سوریه چه کسی بوده است و کسانی که نظام سوریه را به چنین اقداماتی متهم کردند اگر می‌توانند سند و مدرک ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: در دانشگاهی که من درس حقوق خواندم به من گفتند تا زمانی که اتهام وارده به یک فرد در دادگاه اثبات نشود، امکان ندارد کسی را گناهکار دانست. می‌دانم که قربانیان زیادی هستند و این مساله دردآور است، اما این بدان معنا نیست که هویت قربانیان یا مکانی که در آنجا حضور دارند نشان‌دهنده این است که نظام سوریه عامل کشتار این افراد بوده است.

مدودف در ادامه افزود: تمامی این رخدادها دردناک و نتیجه اوضاع وخیم در سوریه است، اما برای اثبات چنین جنایاتی باید سند و مدرک قضایی ارائه کرد.

وی گفت: نمی‌توانیم بدون هیچ تحقیق یا دلیل و مدرکی بگوییم که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه جنایتکار است. اسد رئیس‌جمهوری کنونی سوریه است و نباید این مساله را انکار کرد.

انتهای پیام

کد N75579

وبگردی