آفتاب

دبیرکل مجمع جهانی داووس با روحانی دیدار کرد

دبیرکل مجمع جهانی داووس با روحانی دیدار کرد

تهران - ایرنا - دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه پس از ورود به محل برگزاری اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با ˈکلاوس شواپˈ دبیر کل این مجمع دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ˈایرنا ˈ، دکتر روحانی در این دیدار دیدگاه ها و دیپلماسی تهران را در زمینه تلفیق سیاست های خارجی با تعاملات اقتصادی با دیگر کشورهای جهان تشریح کرد.

دبیر کل مجمع جهانی اقتصاد نیز از حضور رئیس جمهور کشورمان در این نشست استقبال کرد .

رییس جمهوری ایران پیش از سفر به داووس درباره جایگاه این اجلاس گفت: حضور ایران در نشست داووس، افزون بر مسایل اقتصادی برای طرح نظرات سیاسی، منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی، بسیار موثر خواهد بود و این اجلاس و نشست های مختلف، فرصتی برای تبیین نظرات ایران است.

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره حضور در اجلاس داووس، افزود: این نشست یکی از گردهمایی های بسیار موثر جهانی است که سیاستمداران، صاحبنظران، اساتید دانشگاه، مدیران بنگاه های مهم اقتصادی جهان و همچنین مسوولان کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند.

رییس جمهوری افزود: در دنیای امروز به سیاست نظری و عملی و همچنین پیوند بین بخش تصمیم سازی و تصمیم گیری نیاز است.

روحانی با اشاره به حضور صاحبنظران، نظریه پردازان و مدیران اجرایی در اجلاس داووس گفت: اجلاس مجمع جهانی اقتصاد بهترین مکان برای همفکری است.

رییس دولت یازدهم اضافه کرد: شاید از ایران برای حضور در این اجلاس در سطح رییس جمهوری دعوت شده تا دنیا چهره جدید کشور را پس از انتخابات مهم 24 خرداد ببیند و نظرات مسوولان جمهوری اسلامی نسبت به پیوند اقتصاد ایران با جهان و چشم انداز آینده اقتصادی کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

روحانی با اعلام اینکه در اجلاس داووس یک سخنرانی عمومی خواهد داشت، افزود: در جمع صاحبان بنگاه های اقتصادی جهانی و همچنین شرکت های فعال در زمینه نفت و گاز سخنرانی خواهم کرد.

رییس جمهوری ادامه داد: جلسات دیگری نیز با اصحاب رسانه ها و دیدارهایی با شخصیت های سیاسی و اقتصادی خواهم داشت.

روحانی را در این سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، همراهی می کنند.

**9171**1552 **(3) ** 9012 ** 9132 **1429 ** 1418**1516
کد N75547

وبگردی