آفتاب

دو سوم کارمندان مالزی به دنبال تغییر شغل هستند

دو سوم کارمندان مالزی به دنبال تغییر شغل هستند

کوالالامپور – ایرنا – گزارش های مرکز جهانی کار ˈرانداستادˈ نشان می دهد که هفت نفر از هر 10 کارمند مالزیایی به خاطر یافتن شغلی با درآمد بالاتر و محیط کاری مناسب تر درپی آن هستند که در 12 ماه آینده شغل فعلی خود را کنار بگذارند.

به گزارش ایرنا، کارمندان مالزیایی در منطقه جنوب شرق آسیا بعد از کارمندان سنگاپوری از جمله کسانی هستند که قصد دارند شغل خود را برای کسب شغلی با درآمد بالاتر و سایر مزایای بهتر شغلی رها کنند.

70 درصد از کارمندان سنگاپور از شغل فعلی خود رضایت ندارند و در پی تغییر آن هستند در حالی که این رقم در استرالیا 57 درصد، چین 61 درصد، نیوزیلند 63 درصد و هند نیز 64 است.

حقوق بیشتر، به رسمیت شناخته شدن در محیط کار و اعتماد ناکافی مدیران ارشد به کارمندان از جمله دلایل نارضایتی کارمندان مالزیایی از شغل فعلی عنوان شده است.

گزارش های مراکز توسعه نیروی انسانی در مالزی نشان می دهد که 39 درصد از کارمندان این کشور آموزش های مرتبط با شغل خود را می گذرانند. در زمینه فراهم کردن آموزش مدیریت سطوح بالا نیز فقط 35 درصد از کارمندان این کشور تحت آموزش قرار می گیرند تا از توانایی های خود به بهترین شکل استفاده کنند.

در این گزارش آمده است که شناخت بهتر ساختار شغلی و احساس ارزشمند بودن در دستیابی به اهداف سازمانی از جمله عواملی است که می توانند باعث شوند کارمندان مالزیایی شغل فعلی خود را ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، کارمندان مالزیایی در سال گذشته نسبت به همتایان خود در منطقه جنوب شرق آسیا بیشترین افزایش حقوق را داشته اند به طوری که 62 درصد از کارمندان این کشور حقوقشان افزایش داده شده است.

مرکز جهانی کار ˈرانداستادˈ در سال 1960 تاسیس شده و در زمینه خدمات منابع انسانی فعالیت دارد. دفتر مرکزی ˈرانداستاتˈ در هلند است.

این گزارش در سال 2013 تنها به ارزیابی کارمندان مالزی، سنگاپور، چین، هنگ کنگ، هند، استرالیا و نیوزیلند پرداخته است.

آساق**د.م**1611
کد N75481

وبگردی