آفتاب
وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا :

دوره جدیدی از روابط میان ایران و اتحادیه اروپا در حال شروع شدن است

دوره جدیدی از روابط میان ایران و اتحادیه اروپا در حال شروع شدن است

مادرید- ایرنا - وزیر صنعت ، تجارت و گردشگری اسپانیا روز چهارشنبه پس از دیدار با ˈمحمد علی نجفیˈ معاون رئیس جمهوری ایران در حاشیه نمایشگاه گردشگری مادرید، گفت: دوره جدیدی از روابط میان ایران و اتحادیه اروپا در حال شروع شدن است .

ˈخوسه مانوئل سوریا لوپزˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مادرید افزود: اسپانیا یک کشور اروپایی است و در نتیجه در چارچوب روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و ایران ، اسپانیا می تواند از نظر گردشگری، زیرساخت ها و انرژی ، زمینه های خوبی را به تهران ارائه بدهد .

وی با اشاره به مذاکراتش با نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران افزود: در این مذاکرات، موارد یاد شده از جمله مسائلی بودند که ما به بحث و گفت و گو در مورد آنها پرداختیم ، اما تاکید می کنم که این گفت وگو ها همیشه در چارچوب روابط اتحادیه اروپا و ایران انجام گرفتند .

وزیر صنعت اسپانیا افزود: اکنون دوره جدیدی در حال آغاز شدن در روابط اتحادیه اروپا و ایران است و در نتیجه همانطور که من به معاون رئیس جمهوری ایران گفتم، در درون این مرحله ، هر چیزی را که به توسط آن بشود پیشرفت کرد، انجام خواهیم داد .

سوریا لوپز تصریح کرد : ما در زمینه های گردشگری و زیرساخت ها صحبت کردیم و در این رابطه، از یک پروژه خط راه آهن به طول یک هزار و 500 کیلومتر در ایران صحبت شد.

وی اضافه کرد: ما تجربیات اسپانیا در زمینه زیر ساخت ها در کشورهای دیگر را یاد آوری کردیم اما من باز هم تاکید می کنم که این کارها در چارچوب بهبود روابط اتحادیه اروپا و ایران انجام خواهد شد و در این راستا ، به طور معقولانه یک مرحله ای برای این بهبود ها وجود دارد .

وی در این مورد که آیا شرکت نفت و گاز ˈرپسولˈ در صورتی که روابط تجاری اسپانیا و ایران بهبود یابند ، می تواند یک امتیاز رقابتی نسبت به دیگر رقبای خود همانند آمریکا و انگلیس داشته باشد تصریح کرد: آقای نجفی به من گفت که رابطه خوبی با این شرکت وجود دارد. توجه داشته باشید که تا سه سال قبل ، میزان واردات ، بالا بودند و در نتیجه ، زمانی چارچوب روابط اتحادیه اروپا و ایران بهبود یابد ، اسپانیا به طور معقول مشتاق شرکت در میزان بیشتر و بهتر روابط گردشگری ، زیر ساختی و یا حتی صنعت قطعات یدکی خودرو خواهد بود .

وزیر اسپانیایی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ، روابطی آغاز شده و در نتیجه همزمان که این روابط بیشتر شوند ، پیامد های مهمی برای اتحادیه اروپا خواهد داشت .

اروپام **1234**1552
کد N75480

وبگردی