آفتاب

"قوانین حکومتی" داعش در استان رقه سوریه

"قوانین حکومتی" داعش در استان رقه سوریه

گروه دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده در مناطق تحت کنترل خود در استان رقه سوریه قوانینی جدید به منظور محدود کردن آزادی‌های شخصی اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم ، قوانین جدید اعلام شده از سوی گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، ممنوعیت شنیدن و خرید و فروش موسیقی و آلات آن، استعمال سیگار و شیشه است و خاطیان بر اساس آنچه که "قوانین شرع" اعلام شده مجازات خواهند شد.

قرار است این قوانین از امروز (پنج‌شنبه) اجرایی شود.

بر این اساس از روز پنج‌شنبه در این مناطق زنان باید روبنده و دستکش داشته باشند. همچنین زنان اجازه ندارند بدون همراهی با یکی از محارم مرد خود در انظار عمومی ظاهر شوند و حضور در خیابان‌ها در شب برای زنان ممنوع است.

به گفته گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بیانیه داعش همچنین آمده است: هر زنی که به دستورات اخلاقی عمل نکند بر اساس قوانین شریعت مجازات شده و مرد محرم وی نیز به تناسب مجازات خواهد شد.

گروه داعش در دومین بیانیه خود پخش موسیقی در اماکن عمومی و نصب برخی عکس‌ها و چهره‌ها در پنجره‌های فروشگاه‌ها را ممنوع و اعلام کرد: فروش لوح‌های فشرده موسیقی و همچنین آلات و نواختن موسیقی غیرقانونی است و پخش موسیقی مبتذل در خودروها و فروشگاه‌ها اکیدا ممنوع است.

این گروه در یک بیانیه دیگر نیز استعمال سیگار و مخدر شیشه را در استان رقه ممنوع اعلام کرد.

در بیانیه سوم این گروه آمده است، هر کس که بر فروش این محصولات اصرار داشته باشد، باید همه مایملکش سوزانده شده و بر اساس قوانین شریعت مجازات شود. همه فروشگاه‌ها باید 10 دقیقه پیش از اذان بسته شوند و همه بلااستثنا برای خواندن نماز به مساجد بروند و کسی حق ماندن در خیابان‌ها را ندارد. هر کسی که در زمان نماز در خیابان مشاهده شود مجازات خواهد شد.

انتهای پیام

کد N75459

وبگردی