آفتاب
نوری المالکی:

زمان اخراج القاعده از فلوجه فرا رسیده است

زمان اخراج القاعده از فلوجه فرا رسیده است

با وجود آنکه المالکی زمان حمله ارتش به فلوجه را تعیین نکرد اما ساکنان این شهر گفتند بالگردهای نظامی مناطقی را در شرق و شمال فلوجه بمباران کردند.

«نوری المالکی» نخست وزیر عراق اعلام کرد که زمان اخراج افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی القاعده از شهر «فلوجه» فرا رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، المالکی در سخنانی تلویزیونی گفت که زمان اخراج افراد مسلح وابسته به گروه القاعده از فلوجه و نجات ساکنان این شهر از دست این باند تروریستی فرا رسیده است.

نخست وزیر عراق بار دیگر از ساکنان فلوجه خواست برای جلوگیری از تلفات و تخریب در این شهر درباره اخراج تروریست‌ها از فلوجه تصمیم قاطع اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد که این جنایتکاران به دنبال ایجاد فتنه طایفه‌ای و تجزیه عراق هستند.

با وجود آنکه المالکی زمان حمله ارتش به فلوجه را تعیین نکرد اما ساکنان این شهر گفتند بالگردهای نظامی مناطقی را در شرق و شمال فلوجه بمباران کردند، اما مشخص نیست که آیا این بمباران مقدمه حمله نظامی گسترده است یا خیر.

بنا بر این گزارش، گروه تروریستی «داعش» وابسته به القاعده با حمایت افراد مسلح عشیره‌ای مخالف دولت اوایل ژانویه فلوجه را به کنترل خود درآورد. این شهر اکنون در محاصره نیروهای ارتش و پلیس عراق است و درگیری‌های پراکنده‌ای میان نیروهای دولتی و افراد مسلح در آن نیز رخ داده است.

کد N75446

وبگردی