آفتاب
یک عضو کمیسیون تلفیق به ایسنا خبر داد:

رسیدگی همزمان به لایحه بودجه در صحن و تبصره هدفمندسازی در کمیسیون تلفیق

رسیدگی همزمان به لایحه بودجه در صحن و تبصره هدفمندسازی در کمیسیون تلفیق

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1393 از رسیدگی همزمان لایحه بودجه در صحن علنی‌و رسیدگی به تبصره هدفمندسازی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق در هفته آینده خبر داد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگویی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بهتر بود پیشنهاد دولت در خصوص هدفمندسازی یارانه‌ها همزمان با رسیدگی در کمیسیون‌های تخصصی به مجلس داده می‌شد تا این کمیسیون‌ها نظراتشان را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند.

وی با اشاره به درآمد ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در سال آینده، تصریح کرد: درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها در سال آینده، 63 هزار و 200 میلیارد تومان پیشنهاد شده است که 51 هزار و 900 میلیارد تومان مربوط به یارانه نقدی و غیرنقدی، 11 هزار و 300 میلیارد تومان مربوط به یارانه نان، 10 هزار میلیارد تومان برای بهبود حمل و نقل و بهینه‌سازی مصرف سوخت و 5 هزار و 320 میلیارد تومان به نظام سلامت اختصاص یافته است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: درآمد مربوط به یارانه‌های نقدی از 39 هزار میلیارد تومان سال 1392 به 51 هزار و 900 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده افزایش یافته است، به بیان دیگر دولت به میزان 12 هزار میلیارد تومان اقدام به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال 93 خواهد کرد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در کمیسیون تلفیق پس از ارائه تبصره هدفمندسازی یارانه‌ها توسط دولت گفت: در کمیسیون بر سر این موضوع بحث شد که مسوولیت افزایش نرخ حامل‌های انرژی از منظر افکار عمومی قوه مجریه خواهد بود یا قوه مقننه؟! البته به اعتقاد بنده دولت و مجلس هر دو باید این مسوولیت را بپذیرند و اگر خیر و صلاح مردم در این کار است، با مسوولیت یکدیگر این کار را به سرانجام برساند.

لاهوتی از رسیدگی تبصره هدفمندسازی یارانه‌ها طی هفته آینده خبر داد و افزود: هیات رییسه کمیسیون رسیدگی این تبصره را در دستور کار کمیسیون قرار داده است ولی به دلیل آنکه در جلسه امشب تبصره‌ها رسیدگی شد و فردا الحاقیه‌ها و پیشنهادات کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس تعیین تکلیف خواهد شد، قطعا رسیدگی به تبصره هدفمندسازی یارانه‌ها به هفته آینده موکول می‌شود.

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1393 از رسیدگی از همزمان لایحه بودجه در صحن علنی مجلس و رسیدگی به تبصره هدفمندسازی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق سخن گفت و افزود: به احتمال زیاد به دلیل اعلام ارائه لایحه بودجه برای رسیدگی در صحن علنی، این اتفاق خواهد افتاد ولی برای تعیین تکلیف تبصره هدفمندسازی یارانه‌ها این تبصره در کمیسیون تلفیق همزمان با صحن علنی رسیدگی خواهد شد و با پایان تعیین تکلیف این تبصره، پیشنهاد کمیسیون تلفیق به صحن علنی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

کد N75319

وبگردی