آفتاب
/گزارش خبرنگار ایسنا از مونترو/

مونترو تروریسم نمی‌شناسد

مونترو تروریسم نمی‌شناسد

ساکنان مونترو تا کنون شاهد چنین کارنوال سیاسی بزرگی نبوده‌اند. 38 دولت به اضافه دولت سوریه و هیأت مخالفان نظام، اتحادیه اروپا، اتحادیه کشورهای عربی و سازمان کنفرانس اسلامی در هتل زیبای مونترو پالاس در ساحل دریاچه ژنو گرد هم آمده‌اند تا راه حلی برای یکی از بزرگترین تراژدی های انسانی در سوریه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهروندان آرام مونترو از بالکن خانه‌هایشان تا پیش از این فقط شاهد عبور کارنوال های موسیقی و هنری بوده‌اند. آنها آنقدر در فضایی آرام و به دور از سیاست زندگی می‌کنند که شاید بسیاری از آن‌ها تا پیش از این حتی نام سوریه را نیز نشنیده بودند.

آنها با واژه تروریسم خیلی آشنایی ندارند و اگر هم چیزی دیده و شنیده باشند از طریق تلویزیون در خانه هایشان بوده است. از آنها انتظاری بیش از این نمی رود که وقتی تصاویر وحشتناک دریدن سینه انسان ها و خوردن جگر آنها و یا قطع کردن گردن ها را می بینند اقدامی جز خاموش کردن و یا تغییر کانال تلویزیونی انجام ندهند.

در این جا ده‌ها دولت که برخی از آنها خود مسئول این بحران هستند گرد هم آمده اند تا راه حلی سیاسی برای آینده سوریه پیدا کنند.

از میان این دولت ها،دولت هایی هستند که سوریه را از میان گزارش‌های شبکه های تلویزیونی و قراردادهای منعقده با دولت های ابرقدرتی چون آمریکا می‌شناسند. آنها آمده اند تا تعداد رأی‌های مثبت به نفع یک طرف خاص را به خاطر رفاقت با آمریکا افزایش دهند و اصولا برای آن‌ها صندوق رأی و انتخاب مردم ارزشی ندارد؛ جز آن که در ارکستر ژنو 2 حاضر و یکی از آلات موسیقی ژنو 2 را برای خوش رقصی دیگران بنوازند.

آنها نمی‌دانند با موسیقی این ارکستر مردمشان شاید به رقص و پایکوبی درآیند اما در سوریه با این موسیقی هزاران نفر در کام مرگ تروریسم فرو می روند.

آنهایی که دستی در برگزاری این کنفرانس در مونتروی زیبا دارند اکنون اذعان دارند که عربستان و فرانسه نقش اصلی را در بازپس گیری دعوت ایران به کنفرانس بازی کرده اند و به دنبال آن رقص اعتراضی ائتلاف موسوم به ائتلاف ملی مخالفان نظام آغاز کرده تا بان کی مون مجبور به اقدامی غیر دیپلمات و مخرب در مقابل ایران شود.

اما آمریکا که می خواهد در همه جبهه ها از جمله مذاکرات مستقیم با ایران، مذاکرات هسته‌ای 5+1 با ایران، مذاکرات صلح فلسطین با رژیم اشغالگر قدس و حل سیاسی بحران نظامی سوریه دستاوردهای بزرگی به دست آورد تا نام اوباما در کتاب گینس ثبت شود با خوش رقصی فرانسه و سعودی‌ها و ائتلاف ملی سوریه کنار آمد تا افتخارات اوباما را در برگزاری یکی دیگر از کنفرانس های صلح کامل کند. افکار عمومی دنیا در باره کنفرانسی که نمایشی و ارکستر وار و رقاصانه بر دریایی از خون مردم سوریه برگزار می شود، چگونه قضاوت خواهد کرد.

افکار عمومی دنیا در باره به نابودی کشیدن سرزمینی که سابقه تمدن چند هزارساله دارد، چگونه قضاوت می‌کنند؟ امروز دولت‌هایی که خود بویی از دموکراسی و انتخابات آزاد نبرده اند و عامل اصلی تغییر مسیر اصلاحات داخلی سوریه به نبردهای خیابانی در هر شهر و روستایی در این کشور هستند، به نام استقلال، آزادی، دموکراسی و اراده مردم سوریه روز اول کنفرانس ژنو 2 را در مونترو به پایان بردند.

شهروندان سوییسی شهر زیبا و آرام مونترو اگر از عمق فاجعه ای که در بستر کنفرانس ژنو 2 سوریه اتفاق می افتد مطلع شوند آیا باز هم با کارنوال های هنری شهرشان آرام می‌گیرند؟

انتهای پیام

کد N75301

وبگردی