آفتاب
هروی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد

نحوه ارائه هدفمندی توسط دولت، گشایش کار برای دستگاه اجرایی

نحوه ارائه هدفمندی توسط دولت، گشایش کار برای دستگاه اجرایی

یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به تحقق وعده رییس جمهور در ارائه به موقع بودجه و پس از آن هدفمندی یارانه‌ها، کمیسیون تلفیق با سرعت کار خود را انجام خواهد داد و این مساله گشایش کاری برای دولت در مباحث اجرایی خواهد بود.

جواد هروی در گفت‌وگویی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از پیشنهاد دولت در مورد هدفمندی یارانه‌ها گفت: اقدام به موقع دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس توانست ضمن رفع مشکلاتی که طی سال‌های قبل در بررسی بودجه به وجود می‌آمد را رفع کند.

وی افزود: بنابراین کمیسیون تلفیق با سرعت توانست کار خود را در بررسی جزییات لایحه بودجه سرعت بخشد و وعده رییس جمهور نیز که هفته گذشته در دیدار با اعضای کمیسیون تلفیق و روسای کمیسیون‌ها بود، اینگونه عملی شد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه با توجه به ارائه پیشنهاد دولت برای هدفمندی کمیسیون تلفیق با سرعت کار خود را طی روزهای آینده دنبال می‌کند، گفت: حل این مساله قطعا گشایش کاری برای دولت خواهد بود و امیدواریم که تا آخر سال بودجه عملیاتی‌تر به تصویب رسیده و به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

هروی اظهار کرد: در حال حاضر رقم پیشنهادی دولت در هدفمندی یارانه‌ها 63 هزار و 200 میلیارد تومان است که از این رقم 52 هزار میلیارد از محل اصلاح قیمت کالا و خدمات و 11 هزار میلیارد از محل یارانه نان خواهد بود. در واقع حدود 10 هزار میلیارد از رقم گفته شده، کمکی به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهره‌وری انرژی خواهد بود و 53 هزار میلیارد تومان نیز در قالب پرداخت نقدی یارانه‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، پیشنهاد دولت در رقم پیشنهادی هدفمندی نسبت به سال گذشته 10 هزار میلیارد افزایش داشته است.

انتهای پیام

کد N75259

وبگردی