آفتاب

ژنرال‌های آمریکایی خواستار تعطیلی زندان گوانتانامو شدند

ژنرال‌های آمریکایی خواستار تعطیلی زندان گوانتانامو شدند

همشهری آنلاین: گروهی از افسران ارشد بازنشسته ارتش آمریکا از باراک اوباما رییس جمهوری این کشور خواستند که به روند انتقال بازداشت شدگان زندان گوانتانامو سرعت ببخشد و به وعده خود برای تعطیلی این زندان عمل کند.

جهان > آمریکای‌شمالی- همشهری آنلاین:
گروهی از افسران ارشد بازنشسته ارتش آمریکا از باراک اوباما رییس جمهوری این کشور خواستند که به روند انتقال بازداشت شدگان زندان گوانتانامو سرعت ببخشد و به وعده خود برای تعطیلی این زندان عمل کند.

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری فرانسه، این ژنرال‌ها که شمار آنان به 30 تن می رسد در نامه‌ای خطاب به اوباما که سازمان نخست حقوق بشر منتشر کرد، فعالیت زندان گوانتانامو را مغایر منافع آمریکا دانستند و تصریح کردند که وجود این مرکز، امنیت و مواضع امریکا را در زمینه حقوق بشر و حاکمیت قانون تحت الشعاع قرار می دهد.

امضاء کنندگان نامه که شامل ژنرال چارلز کرولاک فرمانده سابق تفنگداران دریایی، ژنرال مریل مک پیک فرمانده سابق کارکنان نیروی هوایی و ژنرال بازنشسته ژوزف هوآر ریاست سابق فرماندهی مرکزی نظامی نیروهای آمریکا درمنطقه خاورمیانه هستند، افرادی می باشند که پنج سال پیش در دفتر رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید شاهد امضای فرمان اجرا نشده بسته شدن زندان گوانتانامو از سوی باراک اوباما بودند.

افسران ارشد بازنشسته آمریکایی همچنین نگرانی خود را از گزارش های قبلی در خصوص شکنجه بازداشت شدگان در زندان گوانتانامو توسط سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) ابراز کردند.

براساس این گزارش، زندان بدنام گوانتانامو که پس از حملات 11سپتامبر فعالیت خود را در خلیجی در کوبا آغاز کرد ابتدا 779 زندانی را در خود جا داد و هم اکنون نیز 155نفر همچنان در پشت میله های آن قرار دارند که 78 تن از آنها تبعه یمن و 55 نفر دیگر نیز مبرا و آماده ترخیص شدن هستند.

کد N75228

وبگردی