آفتاب

تصویب سقف منابع درآمدی دولت از اجرای طرح هدفمندی و جهت‌گیری‌های مصرف آن در دولت

تصویب سقف منابع درآمدی دولت از اجرای طرح هدفمندی و جهت‌گیری‌های مصرف آن در دولت

جلسه هیأت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد و اعضای دولت درباره مهمترین مسائل روز کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه، تبصره پیشنهادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور جهت ارایه به مجلس شورای اسلامی در موضوع هدفمندی یارانه‌ها مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید.

بر اساس مفاد این تبصره، ضمن نهایی کردن سقف منابع درآمدی حاصل از اجرای طرح به میزان ۶۳۲هزار میلیارد ریال، به دولت اجازه داده می‌شود که منابع حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمندی یارانه‌ها را با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی و خدمات بیمه‌ای بین خانوارهای هدف و نیازمند توزیع نماید.

همچنین با هدف تقویت بخش تولید در تبصره مصوب هیأت وزیران بر جهت‌گیری‌های زیر تصریح شده است:

با هدف تقویت منابع صنعت آب و برق و حضور فعال‌تر بخش خصوصی در این صنعت، منابع حاصل از افزایش قیمت‌های آب و برق در سال ۱۳۹۲ در اختیار صنعت آب و برق قرار می‌گیرد.

همچنین تا سقف مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از اجرای طرح با اولویت کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی هزینه می‌شود.

در سبد خانوار ضمن تأکید بر پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند، لزوم تقویت حوزه بهداشت و سلامت از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به تصویب هیأت وزیران رسید.

همچنین در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، با پیش‌بینی عوارض خاص برای مقابله با آلودگی محیط زیست و کمک به توسعه حمل و نقل موافقت شد.

انتهای پیام

کد N75179

وبگردی