آفتاب

وزیر اطلاع رسانی سوریه: بشار اسد از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند/ائتلاف مخالفان نماینده معارضان نیست

وزیر اطلاع رسانی سوریه: بشار اسد از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند/ائتلاف مخالفان نماینده معارضان نیست

فارس نوشت:

وزیر اطلاع رسانی سوریه، ائتلاف مخالفان را نماینده معارضان ندانست و تاکید کرد که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه هرگز از قدرت کناره گیری نمی‌کند.
خبرگزاری فارس: بشار اسد از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند/ائتلاف مخالفان نماینده معارضان نیست
Tweet
به گزارش خبرگزاری فارس، عمران زعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت که بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت کناره گیری نمی کند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه سخنان مطرح شده برخی مقامات کشورها در کنفرانس امروز ژنو2 را غیرواقعی خواند و از نمایندگان این کشورها خواست با سفر به سوریه از نزدیک در جریان تحولات این کشور قرار گیرند.

وی حضور هیئت دولت دمشق در کنفرانس ژنو 2 را بر اساس منافع عالی ملت و دولت سوریه خواند و تاکید کرد که این منافع ملی در جلوگیری از ریختن خون و بیرون راندن تروریست‌های بیگانه و محافظت از حاکمیت ملی تجلی پیدا می‌کنند.

الزعبی مبارزه با تروریسم را دروازه اصلی ورود به هرگونه راه حل سیاسی برای تحولات سوریه برشمرد و افزود: رویارویی با تروریسم در عرصه میدانی سوریه ادامه دارد و هیچ ارتباطی با روند سیاسی ندارد.

وزیر اطلاع رسانی دولت دمشق در پاسخ به سئوالی درباره نمایندگان مخالفان در کنفرانس ژنو 2 گفت: هیئت ائتلاف موسوم به ائتلاف مخالفان نماینده همه معارضان نیست و اعضای این هیئت تنها نمایندگان خودشان هستند. این ائتلاف نه نماینده همه مخالفان داخلی است و نه نماینده همه مخالفان خارجی است.

وی با بیان اینکه اسناد،‌ مدارک و دلائلی در اختیار داریم که بیانگر حمایت گروه‌های مخالف از تروریسم در سوریه است؛ افزود: هیئت نمایندگان دولت سوریه از نشست‌های این کنفرانس کناره گیری نخواهد کرد. چیزی وجود ندارد که از آن ‌هراس داشته باشیم زیرا یک طرح ملی را دنبال می‌کنیم که بر وحدت ملی، محافظت از حاکمیت ملی و جلوگیری از ریختن خون (ملت) پایه گذاری شده است.

وزیر خارجه سوریه درباره دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در کنفرانس ژنو 2 و سپس پس گرفتن این دعوت از سوی دبیر کل سازمان ملل تحت فشار برخی کشورها، گفت: حضور و یا عدم حضور ایران در این کنفرانس از جایگاه و وزن قدرتمند تهران در منطقه نمی‌کاهد.

الزعبی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر موضع دمشق در صورت اتخاذ تصمیم کنار گذاشتن «بشار اسد» از قدرت توسط کنفرانس ژنو 2، گفت: اسد کناره گیری نخواهد کرد.

2323

 

کد N75130

وبگردی