آفتاب

وزیر خارجه انگلیس : تنها راه پایان دادن به خشونت در سوریه رسیدن به یک راه حل جامع سیاسی است

وزیر خارجه انگلیس : تنها راه پایان دادن به خشونت در سوریه رسیدن به یک راه حل جامع سیاسی است

مونترو ، سوییس – ایرنا – وزیر امور خارجه انگلیس با بیان این تنها راه پایان دادن به خشونت و برخورد با افراطی گری در سوریه دست یافتن به یک راه حل جامع سیاسی است گفت: این راه حل باید به گونه ای باشد که خواسته های همه گروه ها و جوامع سوری را برآورده کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ویلیام هیگ طی سخنانی در کنفرانس ژنو 2 اظهار داشت: برای رسیدن به چنین راه حلی ، به یک روند تحت رهبری خود سوری ها نیاز است که این روند باید به ایجاد یک دولت انتقالی در سوریه منجر شود و زمینه را برای تصمیم گیری مردم سوریه برای آینده خود فراهم کند.

ویلیام هیگ همچنین با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن بیانیه کنفرانس ژنو 1 گفت: ما شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو 2 اینجا گرد هم آمده ایم تا با هم بر ضرورت اجرای آنچه 18 ماه قبل در ژنو 1 مصوب شد، تاکید کنیم .

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه اگر کنفرانس ژنو 2 شکست بخورد، دامنع تبعات ناشی از بحران سوریه گسترده تر خواهد شد اضافه کرد: مصرانه از هر گروه سوری شرکت کننده در اجلاس ژنو 2 می خواهم که به این کنفرانس و مذاکرات آن پایبند باشند و این واقعیت را بپذیرند که آینده سوریه در خطر است.

وی افزود : تاخیر در اجرای بیانیه ژنو 1 باعث قربانی شدن تعداد بیشتری از مردم بی گناه سوریه خواهد شد و از 18 ماه پیش که بیانیه ژنو 1 امضا شد، تاکنون بیش از صد هزار نفر از مردم سوریه کشته شده اند و قبل از برگزاری ژنو یک، رقم قربانیان جنگ در سوریه 15 هزار نفر بود.

هیگ گفت: دولت سوریه مسوولیت ویژه ای در قبال حل بحران ایجاد شده در این کشور دارد و به همان نسبت هم باید تلاش بیشتری برای حل آن انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه لندن از گروه مخالف دولت سوریه موسوم به ائتلاف ملی سوریه بطور کامل حمایت می کند، گفت: تصمیم گیری برای حضور در این کنفرانس برای مخالفان سوری کار آسانی نبود و من آنها را برای اتخاذ این تصمیم شجاعانه تحسین می کنم.

سیام 1723 ** 1449
کد N75050

وبگردی