آفتاب

ویژه برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه تشریح شد

ویژه برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه تشریح شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، ویژه برنامه‌های حرم مطهر در سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(ع) به قم را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام مهدی احمدی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز ورود تاریخی کریمه اهل بیت(ع) به قم گفت: حضور این بانوی گرانقدر برکات فراوانی را در نشر فرهنگ تشیع به همراه داشت که تاسیس حوزه‌های علمیه در قم و حضور علمای اسلام یکی از دستاوردهای مهم در این عرصه بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: طبق روایات، زایران حضرت معصومه(س) اهل بهشت می‌باشند، چرا که این بانوی گرامی در نشر معارف اسلامی جایگاه والایی دارد و معرفت نسبت به ایشان بهشت را ارزانی زایرانش می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در 5 بهمن ماه همزمان با ورود حضرت معصومه(س) به قم عنوان کرد: خطبه خوانی با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به همراه خادمان، مسئولان و علما و فضلا از برنامه‌های مهم این در این روز می‌باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: همچنین حرکت نمادین مردم قم و تجمع در میدان معصومیه(س) و حرکت کاروان کریمه اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های فرهنگی در سالروز ورود ایشان به قم است که این برنامه با حضور مداحان و مدیحه سرایان آغاز می‌شود و کاروان به سمت حرم مطهر به حرکت در می‌آید و با ورود کاروان به حرم، بارگاه گلباران می‌شود.

وی تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی همچون سنوات گذشته با حضور هیات‌های مذهبی و مردم از برنامه‌های دیگر در این روز می‌باشد هرچند برنامه‌های مختلف ویژه زائران در سنین مختلف از سوی آستان طراحی شده است تا هر چه بیشتر این شخصیت بزرگ را به مردم معرفی نمائیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این ایام گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب فروغی از کوثر، مسابقات پیامکی ویژه دانش آموزان، اجرای برنامه زمزم معرفت با حضور اساتید حوزه در حرم، اعزام مبلغ به مدارس تحت عنوان سفیران کریمه، برگزاری جشن تکلیف و.. از برنامه‌های مهم در 17 روز اقامت ایشان در قم می‌باشد.

وی افزود: با توجه به مطابقت این ایام با دهه فجر، برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که همزمان با برگزاری جشن ورود حضرت معصومه به قم، شاهد برگزاری برنامه‌های دهه فجر نیز می‌باشیم.

احمدی با اشاره به رایگان بودن موزه آستان مقدس قم در جوار حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد:علاقه مندان می‌توانند در 5 بهمن ماه از موزه به صورت رایگان بازدید نمایند.

انتهای پیام

کد N74913

وبگردی