آفتاب
همزمان با اولین سالروز درگذشت دکتر حسن حبیبی:

بنیاد فرهنگی امیرکبیر افتتاح می‌شود

بنیاد فرهنگی امیرکبیر افتتاح می‌شود

یازدهم بهمن، همزمان با اولین سالروز درگذشت دکتر حسن حبیبی بنیاد فرهنگی امیرکبیر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دبیر اجرایی مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت مرحوم حسن حبیبی در نشست خبری با اشاره به این‌که افتتاحیه بنیاد فرهنگی امیرکبیر روز جمعه (11 بهمن) همزمان با اولین سالروز درگذشت مرحوم حسن حبیبی برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم قرار است از دوستداران شخصیت دکتر حبیبی از جمله چهره‌های سیاسی، فرهنگی، هنری و ... حضور پیدا کنند که برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که مرحوم حبیبی وصیت‌شان این بوده است که تنها یک مراسم برایشان برگزار شود که همان مراسم ختم ایشان بود، گفت: افتتاحیه بنیاد فرهنگی امیرکبیر در سالروز فوت ایشان در روز جمعه (11 بهمن) از ساعت 15 تا 17 بعدازظهر برگزار خواهد شد.

احمد دانیالی با اشاره به این‌که بنیاد فرهنگی امیرکبیر پس از افتتاح همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 برای بازدید عموم باز است، خاطر نشان کرد: بنیاد امیرکبیر به عنوان موزه برای نگهداری اموال شخصی دکتر حسن حبیبی ثبت شده است و وسایل زندگی شخصی آن مرحوم در این موزه قرار دارد و طبق اساسنامه این موزه در صورتی که منحل شود تمام اشیاء آن به آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به بنیاد فرهنگی امیرکبیر بنیادی غیرانتقاعی و غیردولتی است خاطر نشان کرد: این موزه متشکل از مجموعه آثار زندگی دکتر حبیبی است که در ساختمانی متعلق به شهرداری تهران تأسیس شده است و دکتر قالیباف این ساختمان را در اختیار بنیاد امیرکبیر قرار داده است.

دبیر اجرایی مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت مرحوم حسن حبیبی در ادامه به شخصیت دکتر حسن حبیبی اشاره کرد و گفت: ایشان دانشمندی معتدل، فرهنگ‌دوست و سیاست‌مدار بودند و همواره به دنبال رعایت اعتدال بوده و در کارهایشان به دنبال نتیجه بودند.

دانیالی با بیان این‌که دکتر حسن حبیبی فردی دین‌دار و ایران‌دوست بودند، افزود: در طول 12 سال که به عنوان معاون اول در دوره آقایان هاشمی و خاتمی فعالیت داشتند همواره به دنبال خدمت به فرهنگ بوده و سیاست را نردبام فرهنگ می‌دانستند و دغدغه اصلی‌شان حفظ آثار فرهنگی در جای جای ایران بوده است.

وی با اشاره به این‌که دکتر حسن حبیبی زندگی ساده‌ای داشته‌اند گفت: شهردار تهران تلاش داشت تا موزه زندگی شخصی دکتر حبیبی در زمان حیات ایشان آماده شود اما شرایط فراهم نشد و این موزه تابستان امسال آماده شده است که از بودجه‌های مردمی تأمین می‌شود و بودجه دولتی ندارد البته امیدواریم مجلس کمک کند تا در بودجه سالیانه بخشی برای کمک به مجموعه‌های هنری از جمله این بنیاد اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این موزه به طور کل متشکل از 200 جلد کتاب نفیس خطی از جمله قرآن دوره تیموری، 500 جلد کتاب سنگی،‌200 جلد کتاب سربی، 30 هزار جلد کتاب در 20 هزار عنوان،‌هزار تخته اشیاء اهدایی، 500 تابلوی خطی و نقاشی و 200 تخته فرش است.

انتهای پیام

کد N74796

وبگردی