آفتاب
نماینده مجلس لبنان:

بازپس گیری دعوت از ایران به ژنو2 نشانه نبود راهکار حل مساله سوریه است

بازپس گیری دعوت از ایران به ژنو2 نشانه نبود راهکار حل مساله سوریه است

بیروت - ایرنا - عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» مجلس لبنان گفت: بازپس گیری دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو2 نشانه نبود آمادگی برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه است.

به گزارش ایرنا، «علی فیاض» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت مجلس لبنان، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجلاس ژنو 2 نمی تواند تصمیمات در خور توجهی اتخاذ کند، بویژه اینکه دعوت از کشوری مهم و تاثیر گذار همچون ایران باز پس گرفته شد.

وی با بیان اینکه اکنون دو محور اصلی در ژنو 2 حضور دارند، گفت: محور اول متشکل از روسیه و سوریه بوده که خواهان مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی است و در مقابل آنها محور آمریکا و عربستان حضور دارد که بر انتقال قدرت نظام و ورود به دولت انتقالی تاکید دارند.

نماینده مجلس لبنان از موضع عربستان و آمریکا در این خصوص انتقاد کرد و ادامه داد: ریاض و واشنگتن در حالی از انتقال قدرت در سوریه حرف می زنند که خطر گروه های تکفیری و تروریستی در خاک این کشور را نادیده می گیرند و این امر به هیچ وجه منطقی و معقول نیست.

«میشل عون» رییس جریان «آزاد ملی» به عنوان بزرگترین جریان مسیحی لبنان همچنین در گفت و گویی نسبت به بازپس گیری دعوت از ایران برای مشارکت در اجلاس ژنو 2، توسط

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد ابراز تاسف و انزجار کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور ایران به عنوان یک کشور مهم و تاثیر گذار در منطقه می توانست به نتیجه بخش بودن اجلاس ژنو کمک کند، افزود: نبود مشارکت ایران در این اجلاس می تواند نتایج نامناسبی از قبیل موفق نبودن آن را در پی داشته باشد.

خاورم**2024 **1010
کد N74759

وبگردی