آفتاب

سوریه: گزارش‌ منتشره درباره شکنجه کاملا "سیاسی" و "غیر حرفه‌ای" است

سوریه: گزارش‌ منتشره درباره شکنجه کاملا "سیاسی" و "غیر حرفه‌ای" است

وزارت دادگستری سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تصاویر منتشر شده در خصوص شکنجه زندانیان سوری متعلق به تروریست‌های خارجی در این کشور و سوری‌هایی است که توسط تروریست‌ها شکنجه شده‌اند و انتشار این گزارش با اهداف سیاسی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت دادگستری سوریه در بیانیه‌ای، گزارشی را که اخیرا توسط یک موسسه حقوق بشر انگلیس در خصوص شکنجه زندانیان سوری منتشر شده بود تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: گزارش مذکور به شکل "غیرحرفه‌ای" و با اهداف سیاسی منتشر شده و به هیچ وجه مستند نیست.

براساس این بیانیه، موسسه‌ای که گزارش مذکور را علیه نظام سوریه منتشر کرده، به ارتباط با گروه‌های مخالف نظام و دشمنان سوریه شناخته شده است.

وزارت دادگستری سوریه اعلام کرد: تصاویری که در گزارش مذکور منتشر شده، متعلق به برخی از تروریست‌های خارجی است که در جنگ علیه نظام سوریه مشارکت دارند و یا غیرنظامیانی را به تصویر می‌کشد که از سوی گروه‌های تروریستی در سوریه ربوده و شکنجه شده‌اند.

در بیانیه صادر شده تصریح شده موسسه حقوقی که اقدام به تنظیم گزارش کرده مدعی شده تصاویر موجود در این گزارش از سوی شخصی تهیه شده که پیشتر در ارتش سوریه به عنوان عکاس خدمت می‌کرد و از کسانی که بر اثر شکنجه نظام سوریه کشته شده بودند عکس می‌گرفت.

وزارت دادگستری سوریه تاکید کرد: هر کس که در عرصه تحقیقات جنایی کار می‌کند متوجه این امر می‌شود که این تصاویر دروغین هیچ ارتباطی به زندانیان سوری ندارند.

این وزارتخانه با بیان اینکه شرکت انگلیسی مسئول انتشار این گزارش برای اثبات ادعای خود به اظهارات یک شخصی که اعلام کرده است پنج روز پس از آغاز بحران سوریه از این کشور خارج شده استناد کرده است این سوال را مطرح کرد که چطور می‌توان از صحت آنچه از آن در این گزارش به عنوان سند یاد شده اطمینان حاصل کرد؟

در این بیانیه آمده است: انتشار گزارش دروغین شکنجه زندانیان توسط نظام سوریه یک روز پیش از آغاز نشست ژنو 2 بدون شک با اهداف سیاسی و ناکام گذاشتن تلاش‌های موجود برای برقراری صلح و پایان دادن به تروریسم بین‌المللی در سوریه صورت گرفته است.

در پایان این بیانیه آمده است: ما مجددا تاکید می‌کنیم که زندانی‌های سوریه تحت نظارت دقیق دستگاه قضایی متخصص، دادستان عمومی و بازرسی دوره‌ای و بر اساس بهترین شاخص‌های عدالت جهانی قرار دارند و سازمان جهانی صلیب سرخ در طول ناآرامی‌ها از زندان‌های سوریه بازرسی به عمل آورده است.

انتهای پیام

کد N74655

وبگردی