آفتاب
نوبخت در جمع خبرنگاران:

تبصره هدفمند سازی یارانه ها امروز تقدیم مجلس می شود/ پیش بینی63 هزار میلیارد تومان بودجه هدفمندی در سال 93

تبصره هدفمند سازی یارانه ها امروز تقدیم مجلس می شود/ پیش بینی63 هزار میلیارد تومان بودجه هدفمندی در سال 93

سخنگوی دولت از تقدیم تبصره هدفمند سازی یارانه ها به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این تبصره 63 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بودجه 93 اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز خود بعد از تشکیل جلسه هیات وزیران با اشاره به دستور کار جلسه هیات دولت، گفت: امروز جلسه هیات وزیران به دو موضوع اساسی پرداخت که یکی در مورد کمیسیون تلفیق و دیگری در مورد نجات دریاچه ارومیه بود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص رسیدگی به لایحه بودجه آخرین جلساتش را تشکیل می دهد و با توجه به توافقی که با مجلس صورت گرفته بود قرار شد که دولت موضوع هدفمند سازی یارانه ها را در قالب یک تبصره به مجلس تقدیم کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این تبصره امروز به تایید هیات وزیران رسید، گفت: با توجه به تایید متن و محتوا، امروز این تبصره به مجلس تقدیم خواهد شد.

به گفته نوبخت رقم اختصاص یافته برای این تبصره، شامل 63 هزار میلیارد تومان است که 10 هزار میلیارد تومان برای بخش تولید 12 هزار میلیارد تومان برای بخش سلامت و مابقی برای یارانه نقدی براساس ماده 7 قانون هدفمندی یارانه ها است.

وی همچنین با اشاره به دریاچه ارومیه، تصریح کرد: این موضوع از ابتدا در دستور کار دولت قرار داشت و کارگروه ویژه ای برای آن تشکیل شده بود و برای اینکه ارتباط این کارویژه با هیات وزیران قانونمند و ضابطه مند باشد. آقای چیت چیان وزیر نیرو پیشنهاداتی داشتند که این پیشنهادات امروز در هیات وزیران مطرح و در نهایت به تصویب رسید.

نوبخت همچنین در پاسخ به این سئوال که تاثیرات توافقات ژنو در اقتصاد کشور چه خواهد بود، گفت: در این توافق بخشی از تحریم ها برداشته می شود که یکی از مهمترین آن پتروشیمی است و در ادامه آن سایه سنگین تحریم ها بر بیمه کشتیرانی، نفتکشها، صنعت خودرو، قطعات هواپیما و انتقالات ارزی برطرف خواهد شد و فضای مناسبی برای بهبود کسب و کار در جامعه فراهم می شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما اعداد و ارقام بودجه را  محدود به دستاوردهای توافق ژنو نکرده ایم، گفت: با توجه به توافقاتی که در مذاکرات ژنو رخ داده است امیدواریم سال آینده شرایط بهتری نسبت به سال جاری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای تمام شرایط حتی بدبینانه برنامه ریزی کرده است، خاطرنشان کرد: البته اگر شرایط تغییر کند ما نیز آمادگی داریم چرا که برای تمامی شرایط ها برنامه ریزی کرده ایم چه توافقات ژنو با همین روند ادامه یابد و چه آنکه اتفاقات دیگری رخ دهد...

نوبخت افزود: ما حتی برای شرایط مناسب نیز برنامه ریزی کردیم تا استفاده بهینه ای از منابع ارزی صورت بگیرد.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه طرح تشکیل سازمان مدیریت،برنامه ریزی و بهره وری مجلس از سوی شورای نگهبان رد شده است، دولت در این زمینه به صورت مستقل اقدام خواهد کرد، گفت: با توجه به اینکه شورای نگهبان چند ایراد از این طرح گرفته است ما منتظر می مانیم که مجلس چه تمهیداتی برای این ایرادات می اندیشد که این کار مدتی طول می کشد تا تکلیف دولت مشخص شود و ما نیز تا آن زمان صبر می کنیم و بعد تصمیم می گیریم که آیا دولت در چارچوب همان طرح اقدام کند و یا اینکه مطابق با اختیارات رئیس جمهور خود به صورت مستقل وارد عمل شود.

کد N74359

وبگردی