آفتاب
مقام های امنیتی پاکستان:

36 شبه نظامی خارجی در عملیات ارتش پاکستان به هلاکت رسیدند

36 شبه نظامی خارجی در عملیات ارتش پاکستان به هلاکت رسیدند

اسلام آباد - ایرنا - مقام های امنیتی در پاکستان روز چهارشنبه گزارش دادند: در عملیات روز گذشته جنگنده های نیروی هوایی ارتش این کشور در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غرب پاکستان؛ 36 نفر از شورشیان ازبکستانی و آلمانی کشته شدند.

رسانه های پاکستان امروز به نقل از مقام های امنیتی این کشور نوشتند: 33 تروریست ازبکستانی و سه آلمانی به همراه 4 شبه نظامی دیگر در حملات روز گذشته (سه شنبه) جنگنده های ارتش در بخش های مختلف منطقه وزیرستان شمالی به هلاکت رسیده و 15 نفر از این شورشیان نیز زخمی شدند.

در این گزارش آمده است: برخی از فرماندهان ارشد گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان (موسوم به تی تی پی) از جمله ˈولی محمد، عصمت شاهین، مولوی فرحد ازبک و شاهین بهیتانیˈ نیز در این حمله به هلاکت رسیدند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که حملات اخیر ارتش این کشور علیه شبه نظامیان؛ اقدامی تلافی جویانه در برابر حملات و انفجارهای تروریستی علیه نیروهای امنیتی در شهرهای ˈبنو و راولپندیˈ بوده که مسوولیت آن را گروه تحریک طالبان بر عهده گرفته است.

ساکنان منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی پس از حملات دیروز جنگنده های ارتش پاکستان مجبور به مهاجرت فوری از این مناطق به بخش های مختلف در ایالت خیبرپختونخوا شدند.

رسانه های پاکستانی شب گذشته به نقل از منابع امنیتی این کشور افزودند: ˈعدنان رشیدˈ از سرکرده های کلیدی گروه تحریک طالبان بهمراه پنج نفر دیگر از همراهانش در حملات جنگنده های نیروی هوایی ارتش پاکستان در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی کشته شد.

منابع رسمی پاکستان هلاکت عدنان رشید را تایید کرده ، اما منابع نزدیک به گروه تحریک طالبان این خبر را تکذیب کردند.

آساق ** 1095**5981
کد N74297

وبگردی