آفتاب

سفیر کشورمان با رییس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران دیدار کرد

سفیر کشورمان با رییس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران دیدار کرد

سفیر ایران در روسیه، با حضور در دومای این کشور با نیکلای لویچف، معاون مجلس دوما و رییس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران دیدار وگفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی سنایی، سفیر کشورمان در مسکو در این دیدار با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های پارلمانی دو کشور، گفت: مخالفت ایران و روسیه با مداخله غرب در موضوعات منطقه‌یی و رایزنی در این زمینه، نمونه موفقی از همکاری‌های دوکشور است که در نتیجه آن بحران سوریه کنترل شد و از جنگ افروزی جدید در منطقه جلوگیری شد.

او هم‌چنین با اشاره به مذاکرات اخیر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، و تاکید پوتین در زمینه توسعه روابط با ایران، این را نشانه عزم جدی دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌ها خواند و بر لزوم استفاده از این فرصت برای تحرک بیش‌تر در روابط پارلمانی، تاکید کرد.

معاون مجلس دوما کشوری روسیه نیز با اظهار خشنودی از انتصاب سنایی به عنوان سفیر ایران، گفت: شناخت جامع شما از روسیه و سوابق فعالیت‌های حرفه‌یی‌تان در این حوزه به ما این اطمینان را می‌دهد که روابط دو کشور روند روبه رشدی را تجربه خواهد کرد.

وی با اشاره به سفر سال گذشته خود به تهران و مذاکره با مقامات پارلمانی ایران، بر پیگیری اقدامات عملی در راستای گسترش مناسبات تاکید کرد.

دو طرف هم‌چنین در راستای تقویت روابط حسنه موجود توافق کردند نسبت به افزایش تماس‌ها و رایزنی مقامات پارلمانی دو کشور، برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

کد N74216

وبگردی