آفتاب
دبیر علمی نخستین کنگره‌ی بین‌المللی سیره نبوی در طب:

بهترین راهکار برای تأمین سلامت جامعه عمل به دستورات دینی است

بهترین راهکار برای تأمین سلامت جامعه عمل به دستورات دینی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر علمی نخستین کنگره‌ی بین‌المللی سیره نبوی در طب، گفت: بهترین و عملی‌ترین راهکار برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و سلامت در جامعه، عمل به دستورات اسلام و توصیه‌های پیامبر مکرم اسلام(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، دکتر «محمدهادی ایمانیه» امروز (چهارشنبه دوم بهمن‌ماه)، در دومین روز از نخستین کنگره بین‌المللی سیره نبوی در طب، افزود: فرمایشات پیامبر(ص) به‌ویژه در پیشگیری از بروز بیماری‌ها و دستیابی به زندگی مبتنی بر سلامت، راهکاری ایده‌آل در رسیدن به جامعه سالم است.

وی با تصریح اینکه استفاده از روش زندگی پیامبر(ص) سبب سلامت روح و جسم می‌شود، گفت: پیامبر(ص) طبیبی روحانی بود که خود به‌دنبال بیماران می‌گشت و مرهم بر دل آنان می‌گذاشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هر دارو در کنار تاثیرات مثبت، عوارضی نیز به همراه دارد، گفت: گاهی می‌بینیم پزشکان بدون شناخت عمیق در خصوص بیمار و بیماری نسخه می‌دهند.

ایمانیه برگزاری همایش سیره‌ی نبوی در طب را راهگشای مسلمانان برای استفاده از فرمایشات پیامبر(ص) در مسیر تأمین سلامت جامعه دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: دنیا به این نقطه می‌رسد که برای ایجاد جامعه‌ای مطلوب در همه‌ی ابعاد، از جمله سلامت، راهی جز راه ائمه‌ی اطهار(ع) و سیره‌ی پیامبر اسلام(ص) وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N74187

وبگردی