آفتاب
دبیر سفارت ترکیه خبر داد:

رایزنی درمورد روابط تجاری و بحران سوریه محور مذاکرات اردوغان در ایران

رایزنی درمورد روابط تجاری و بحران سوریه محور مذاکرات اردوغان در ایران

تهران - ایرنا - «مصطفی علی» دبیر سوم سفارت آنکارا در تهران، گفت: ارتقا روابط تجاری، تسهیل تعامل بانک مرکزی دو کشور و رایزنی در مورد بحران سوریه محور مذاکرات «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در سفر قریب الوقوع به ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مصطفی علی در حاشیه برگزاری بازارچه خیریه نمایندگان سفرای خارجی مقیم تهران، روابط تهران و آنکارا را رو به گسترش دانست و گفت: سفر ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه به ایران در روزهای 28 و 29 ژانویه (8 و9 بهمن) خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و آنکارا از جمله مهم ترین اهداف سفر اردوغان به ایران است.

مصطفی علی ادامه داد: ارزش روابط تجاری ایران و ترکیه در حال حاضر 30 میلیارد دلار برآورد می شود؛ در حالیکه دو کشور قصد دارند تا 9 سال آینده این رقم را به یکصد میلیارد دلار افزایش دهند.

علی افزود: با حضور اردوغان در ایران امکان رایزنی در مورد قراردادهای تجاری برای رسیدن به رقم یکصد میلیارد دلار در روابط تجاری، فراهم می شود.

این مقام سفارت ترکیه در ایران اظهار داشت: بحث و تبادل نظر در مورد معافیت گمرکی و تسهیل ارتباطات بانک های مرکزی دو کشور از جمله محورهای رایزنی نخست وزیر ترکیه با مقامات ایرانی در سفر به تهران است که در صورت نتیجه بخش بودن، این رایزنی ها به امضای قرارداد منجر می شود.

وی در ادامه یادآور شد: بحث و بررسی بحران سوریه و رایزنی در این خصوص نیز از جمله دیگر محورهای مذاکره اردوغان با مقامات ایرانی است.

بازارچه خیریه سفرای خارجه مقیم تهران روز چهارشنبه در سالن رواق برج میلاد تهران آغاز به کار کرد و تا روز جمعه با هدف کمک رسانی به معلولان و نیازمندان به کار خود ادامه می دهد.

سیام**9157**1535
کد N74169

وبگردی