آفتاب

زاهدی: میزان امتیاز مصاحبه در آزمون دکتری 20 تا 21 درصد است

زاهدی: میزان امتیاز مصاحبه در آزمون دکتری 20 تا 21 درصد است

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: براساس اظهارات وزیر علوم میزان امتیازات مربوط به مصاحبه در آزمون دکتری 20 تا 21 درصد است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمد مهدی زاهدی» در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص نحوه امتیاز بندی دانشجویان دکتری، گفت: چندی پیش در رسانه ها به نقل از وزیر علوم اعلام شده بود که نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری متفاوت شده به طوری که 30 درصد امتیازات مربوط به آزمون و 70 درصد متعلق به مصاحبه است که این اظهارات در کمیسیون آموزش تبدیل به سوال شد.

وی ادامه داد: وزیر علوم برای پاسخ به این سوال در کمیسیون حضور یافت و گفت که 30 درصد از امتیازات مربوط به آزمون اختصاصی بوده و از 70 درصد بقیه هم حدود 20 تا 21 درصد به مصاحبه اختصاصی، حدود 30 درصد به کارهای پژوهشی و بخشی هم به سوابق آموزشی اختصاص دارد.

زاهدی ادامه داد: براساس اظهارات وزیر علوم سهم 70 درصدی مصاحبه در آزمون دکتری صحت ندارد و این میزان 20 تا 21 درصد بیشتر نیست.

به گفته زاهدی، 49 درصد از امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی و 30 درصد مربوط به آزمون خواهد بود.

زاهدی افزود: نماینده سوال کننده از اظهارات وزیر قانع نشد، ضمن اینکه قرار شد این سوال به صحن ارجاع نشود، بلکه ظرف سه روز نماینده سوال کننده بررسی کند که این نحوه امتیازبندی به نفع متقاضیان است و بعد درباره ارجاع سوال به صحن تصمیم گیری شود.

زاهدی در بخش دیگری از اظهارات خود از تصویب طرح نظام پایه آموزش مهارت و فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: این طرح به منظور سیاستگذاری و برنامه ریزی، مدیریت، ارزشیابی و اجرای روش آموزش مهارت و فنی و حرفه ای پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: براساس این طرح و به منظور تحقق اهداف فوق ایجاد یک نهاد ملی پیش بینی شده که همه نهادها و دستگاه های دولتی و غیردولتی فعال در این زمینه تحت پوشش این نهاد قرار بگیرند.

زاهدی گفت: با اجرایی شدن این طرح انتظار می رود اهدافی همچون توجه به کاریابی، کارآفرینی، اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم و کشور محقق شود.

سیام(3)**2021**9132**1535
کد N74121

وبگردی