آفتاب

جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر:انقلاب اسلامی یک معجزه بود

جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر:انقلاب اسلامی یک معجزه بود

جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر گفت: هیچ انقلابی مثل انقلاب ما نیست که مردم در پیروزی آن شریک باشند ،لذا می‌توان از انقلاب اسلامی به عنوان یک معجزه یاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه سلسله نشست‌های فجر انقلاب، علی‌اصغر هدایت‌نژاد اظهار کرد: جامعه ما خاطرات زیادی را از ایام‌الله دهه فجر و انقلاب اسلامی و پیروزی بر کفر و طاغوت به همراه دارد. در این میان روستاییان ما نقش بی‌بدیلی برای پیروزی انقلاب ایفا کردند که می‌توان به شهیدان و جانبازان روستایی اشاره کرد بنابراین وظیفه ماست که مراسمی را برای حضور این قشر در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

وی گفت: ابتدا با هفته استقبال از دهه فجر شروع می‌کنیم که با آمادگی شوراهای اسلامی و روستاها با تشکیل 30 هزار ستاد برگزاری برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم. در روز اول دهه فجر 12 بهمن ماه زنگ انقلاب را در کلیه مدارس مناطق روستایی و عشایری کشور به صدا در خواهیم آورد که یک بار دیگر روستاییان و عشایران عزیز با آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کنند.

وی اضافه کرد: در 16 بهمن ماه بیست و سومین مسابقه سراسری قرآن در سطح کشور را برگزار می‌کنیم که این مسابقات بین پانزده هزار نفر انجام می‌گیرد. 17 بهمن ماه نیز مهمانی لاله‌ها را خواهیم داشت. همچنین در روستاها سه هزار کانون قرآنی وجود دارد که خودشان بدون کمک‌های دولتی فعالیت می‌کنند و این نشان دهنده پتانسیل بالای روستاهاست.

جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر با اشاره به افتتاح مجموعه‌های عمرانی در دهه فجر، افزود: 40 هزار مجموعه عمرانی مختلف از جمله مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی و آموزشی در ایام دهه فجر افتتاح خواهند شد. علاوه بر روحانیون مناطق روستایی بیش از دو هزار مبلغ به عنوان راویان انقلاب به روستاها اعزام خواهند شد.

هدایت‌نژاد اظهار کرد: مسابقات فرهنگی شهید مصطفی خمینی در تیراژ بیش از یک میلیون بین دانش‌آموزان روستایی برگزار می‌شود که خوشبختانه این مسابقه در بین آنان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. همچنین در ادامه مسابقات ورزشی مختلفی در زمینه‌های شترسواری، فوتبال، والیبال و ... پیش‌بینی شده که متقاضیان در چند نقطه به رقابت می‌پردازند.

وی با تاکید بر اهمیت این جشن ملی، گفت: تلاش ما این است که یک نشاط عمومی را در مناطق روستایی و عشایری ایجاد کنیم و مشارکت مردم را بیش از پیش افزایش دهیم به همین جهت خدمات دامپزشکی و دامداری رایگانی در این ایام که به روستاییان و عشایر تعلق می‌گیرد. پزشکان نیز به مناطق روستایی اعزام می‌شوند و خدمات لازم مثل بازدید و دارو را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر در ادامه گفت: تجلیل از ایثارگران و نخبگان روستایی نیز از اهمیت بالایی برای ما قرار دارد. در روستاها از این عزیزان حتما تجلیل می‌شود. من‌حیث‌المجموع ما فکر می‌کنیم در سال جاری ضمن تجدید مجدد با آرمان‌های امام، انقلاب و مقام معظم رهبری، مراسم خوبی را در پیش داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N74095

وبگردی