آفتاب

پاپ خطاب به نشست داووس: ثروت در خدمت بشریت باشد و نه درخدمت دولت ها

پاپ خطاب به نشست داووس: ثروت در خدمت بشریت باشد و نه درخدمت دولت ها

رم - ایرنا - پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها با ارسال پیامی به مناسبت نشست مجمع جهانی اقتصاد (داووس) گفت: ثروت در خدمت بشریت باشد و نه در خدمت دولت ها.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پاپ در این پیام خطاب به شرکت کنندگان در چهل و چهارمین نشست مجمع جهانی اقتصاد گفت: هر روز هزاران نفر در جهان بر اثر گرسنگی می میرند در حالی که غذا به مقدار زیاد موجود است ولی اغلب اصراف شده و از بین می رود و دیگر نمی توان این را تحمل کرد.

وی افزود: من از شما می خواهم کاری کنید تا ثروت در خدمت بشریت و نه خدمت دولت ها باشد. برای رشد منصفانه نیاز به تصمیم گیری، مکانیزم و توزیع منصفانه ثروت برای ایجاد کار و کمک به فقرا است.

وی گفت: آنهایی که با هوش و مهارت های حرفه ای خود به نوآوری پرداخته و کمک به ایجاد رفاه برای خیلی ها کرده اند می توانند کمک بیشتری کرده و صلاحیت خود را در خدمت آنهایی بگذارند که هنوز در فقر هستند.

در چهل و چهارمین مجمع جهانی اقتصاد که از امروز چهارشنبه (دوم بهمن) آغاز و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت 40 رییس دولت و بیش از دو هزار و 500 نفر حضور دارند. تغییرات اقلیمی، بهداشت، بیکاری جوانان، آفریقا و خاورمیانه و دورنمای اقتصادی در کشورهای در حال ظهور از جمله برزیل، چین، هند، روسیه و مکزیک از جمله موضوعات مهم این نشست هستند.

اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد هر سال با شرکت رهبران سیاسی و نخبگان اقتصادی و تجاری کشورهای مختلف جهان در سوییس برگزار می شود.

اروپام /2171 ** 1514
کد N74065

وبگردی