آفتاب

روسیه از وضعیت اوکراین ابراز نگرانی کرد/سیاستمداران غربی مسئول هستند

روسیه از وضعیت اوکراین ابراز نگرانی کرد/سیاستمداران غربی مسئول هستند

مسکو- ایرنا- دومای روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از وضعیت اوکراین و تشدید اعتراضات خیابانی در این کشور ابراز نگرانی کرد و سیاستمداران غربی را مسئول وضعیت پیش آمده دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، این بیانیه با 388 رای موافق نمایندگان حاضر در پارلمان روسیه به تصویب رسید و در آن از موج اعتراضات در اوکراین ابراز نگرانی شده است.

در بیانیه آمده است: اعتراضات در اوکراین ابعاد گسترده و خشن تری می یابد و در واقع تلاش برای براندازی حکومت قانونی این کشور با توسل به زور صورت می گیرد.

نمایندگان مجلس دوما در بیانیه خود با اشاره به برگزاری تظاهرات غیرقانونی در اوکراین و مسدودسازی راه های ورودی به ساختمانهای حکومتی در این کشور و نیز مجروح شدن دهها نفر از نیروهای امنیتی و معترضان گفتند: اقدامات اعتراضی باعث بی ثباتی و هرج و مرج در اوکراین شده است.

در بیانیه آمده است: متاسفانه مخالفان دولت اوکراین که خود را نیروهای دمکراتیک می نامند اعتراضات را تحریک و از این وضعیت سوء استفاده می کنند.

نمایندگان دوما همچنین از برخی سیاستمداران غربی که در تظاهرات اوکراین شرکت کرده و خواستار مخالفت با تصمیم های دولت این کشور می شوند، انتقاد کرده و این گونه اقدامات را غیرسازنده خواندند.

در پایان بیانیه آمده است: مسئولیت وضعیت پیش آمده در اوکراین علاوه بر نیروهای افراط گرای مخالفان داخلی برعهده سیاستمداران غربی است که در امور داخلی این کشور مستقل مداخله و در تظاهرات مخالفان دولت، حکومت این کشور را تهدید می کنند.

پایتخت اوکراین از روز یکشنبه هفته جاری شاهد تظاهرات گسترده مخالفان دولت بود که با زد و خوردها با نیروهای امنیتی همراه شده است.

در جریان زد و خوردهای نیروهای امنیتی و ملی گرایان افراطی در کی یف تاکنون 160 مامور پلیس و حدود 70 تظاهرکننده مجروح شده اند.

نیروهای امنیتی حدود 50 نفر از معترضان را دستگیر کرده اند.

اروپام/2242**518**1337
کد N74020

وبگردی