آفتاب
رئیس جمهوری سوئیس:

بحران سوریه با راهکار سیاسی حل می شود

بحران سوریه با راهکار سیاسی حل می شود

رئیس جمهوری سوئیس با سخنرانی در نشست ژنو 2 ضمن تاکید بر ضرورت بازگشت آوارگان سوری اعلام کرد که بحران سوریه تنها از طریق راهکار سیاسی حل و فصل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، "دیدیه برکهالتر" رئیس جمهوری سوئیس امروز با سخنرانی در نشست ژنو 2 برای حل بحران سوریه در شهر مونترو اظهار داشت: ما از طریق نشست ژنو 2 برای پایان بخشیدن به مشکلات ملت سوریه تلاش می کنیم.

وی با بیان این مطلب افزود: برای خروج از بحران کنونی سوریه و منطق خشونت و به کار گیری منطق گفتگو باید اراده سیاسی واقعی وجود داشته باشد.

رئیس جمهوری سوئیس تصریح کرد: مسئولان باید به خواسته های تمام طیف های سوری توجه داشته باشند. وی همچنین تاکید کرد که رهبران سیاسی نباید سلاح های شیمیایی در اختیار داشته باشند بلکه باید توجه خود را بر حل و فصل بحران ها متمرکز کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور در نشست ژنو 2 بیانگر این است که اراده واقعی برای حل بحران سوریه وجود دارد. باید برای پایان بخشیدن به مشکلات سوری ها به افراد آسیب دیده کمک رسانی شود و تمام آوارگان از هر طیفی که هستند باید به منازلشان بازگردند و مورد احترام واقع شوند، چرا که این کمترین حق در زمینه حقوق بشر محسوب می شود.

رئیس جمهوری سوئیس در پایان تاکید کرد که کشورهای دنیا باید برای حل بحران سوریه تلاش کنند، زیرا این بحران تنها از طریق راهکار سیاسی حل و فصل می شود.

 

کد N73971

وبگردی