آفتاب

آل‌هاشم: 19 بهمن 57 کمر طاغوت را شکست

آل‌هاشم: 19 بهمن 57 کمر طاغوت را شکست

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این‌که امام خمینی (ره) ارتش را به خوبی شناخته بود و به همین دلیل اجازه انحلال ارتش را نداده بود، اظهار کرد: در جریان ترورهای بعد از انقلاب اولین ترورها به ارتش یعنی شهید قرنی تعلق داشت و بعد از جنگ هم شهید سپهبد صیاد شیرازی ترور شد و به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم صبح امروز در سیزدهمین جلسه هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس که به مناسبت 19 بهمن روز دیدار همافران نیروی دریایی با امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به این‌که 19 بهمن روز پیوند ارتش با مردم است، خاطرنشان کرد: به جز تعداد محدودی از سران ارتش، بدنه ارتش در زمان پیروزی انقلاب بسیار سالم بود.

وی همچنین با اشاره به پیوند ارتش و مردم تاکید کرد: افرادی مثل شهید نامجو در دهه 40 و 50 با امام در ارتباط بودند و نسبت به امام به ارتش آگاهی می‌دادند. در ارتش کسانی بودند که اعلامیه‌های امام را چاپ و توزیع می‌کردند.

آل‌هاشم در ادامه افزود: بدنه ارتش آماده اجرای فرمان امام برای پیوستن به انقلاب بود. ارتش همچنین از اولین گروه‌هایی بود که در اسفند 58 به کردستان رفت. تلاش‌های ارتش در روز 19 بهمن خود را به خوبی نشان داد. حرکت این روز نیروی هوایی ارتش کمر طاغوت را شکست و در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب بسیار موثر بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان افزود: حمایت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از ارتش به دلیل شناخت خوب آن‌ها از ارتش بود. ارتش هم در جنگ نشان داد که شایسته این حمایت است.

انتهای پیام

کد N73928

وبگردی