آفتاب

ربیعی از آغاز بررسی طرح اصلاح ساختار نظام بیمه سلامت خبر داد

ربیعی از آغاز بررسی طرح اصلاح ساختار نظام بیمه سلامت خبر داد

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتکاعی از آغاز بررسی طرح اصلاح ساختار نظام بیمه سلامت با هدف توسعه بیمه همگانی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در جمع مدیران سازمان بیمه سلامت افزود: با توجه به سیاست های دولت در خصوص تعمیم در گسترش بیمه همگانی سلامت و تاکید رئیس جمهور در تحقق این امر نیازمند طرح جامعی هستیم که این موضوع در شورای عالی بیمه درحال بررسی است.

به گفته وی، با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابعاد مختلف طرح با بهره گیری از نظر کارشناسان مجرب در حال بررسی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این طرح با هدف کاهش پرداخت سهم بیماران با تجمیع اعتبارات سلامت تدوین شده است که سازمان بیمه سلامت به عنوان مجری، بیمه پایه را برای تمام آحاد جامعه فراهم می کند.

ربیعی با تاکید بر لزوم تدوین الزامات اجرایی این طرح تصریح کرد: ساختار نظام بیمه ای باید برای اجرای این طرح گسترده آماده تحول باشد و استانداردهای اجرایی طرح باید توسط سازمان بیمه سلامت ارائه شود.

وی افزود: همکاریهای گسترده میان سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت در دست بررسی و طراحی است و هیات مدیره این سازمانها جلسات مستمر و فشرده ای را برگزار کرده اند تا بتواند کیفیت خدمات بیمه درمانی کشور را متحول کنند و تجمیع اطلاعات این دو سازمان که از مسایل اساسی بیمه درمان است تا پایان امسال اجرایی می شود.

وی اجرای طرح نظام بیمه همگانی را نیازمند اصلاح فرهنگ و رویکردهای جامعه و نظام سلامت دانست و یادآور شد: مدیران سازمان بیمه سلامت باید با حضور موثر بر افکار عمومی رویکرد اصلاح فرهنگ سلامت را مورد اهتمام قرار دهند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر افزایش روحیه کار و فعالیت در سازمان ها گفت: باید نسبت به کار، دیدگاهی متفاوت داشته باشیم، چرا که به عنوان مدیر وظیفه داریم در رفتارهایمان تحول ایجاد کنیم.

ربیعی با بیان اینکه، نیازمند بهبود روشها در وزارتخانه و سازمان های تابعه هستیم افزود: در این برهه زمانی باید بیش از پیش نسبت به کار نگرشی خدمت گذارانه داشته باشیم.

وی با تاکید بر ایجاد تعهد سازمانی گفت: کار بادوام کاری عقلایی است به این معنا که کارها و امور سازمان باید به طور منظم تداوم داشته باشد و وزارتخانه به این منظور برنامه ای منظم و سالانه برای دیدار با مدیران سازمان ها تدوین کرده است.

اقتصام(1)**9123**1594
کد N73914

وبگردی