آفتاب

ادامه درگیری‌ها در الانبار عراق و هشدار سازمان ملل در مورد افزایش آوارگان

ادامه درگیری‌ها در الانبار عراق و هشدار سازمان ملل در مورد افزایش آوارگان

همزمان با ادامه عملیات گسترده نیروهای عراقی در استان الانبار علیه شبه‌نظامیان وابسته به القاعده، سازمان ملل نسبت به افزایش آمار آوارگان و پناهندگان این استان به دنبال ادامه درگیری‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، منابع امنیتی و محلی درعراق امروز (چهارشنبه) از ادامه درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای محلی دراستان الانبار پس از سه هفته از آغاز این درگیری‌ها خبر دادند.

سخنگوی پلیس در الرمادی در این خصوص گفت: نیروهای عراقی همچنان در حال انجام عملیات گسترده‌ای علیه گروه تروریستی داعش در جنوب و مرکز شهر الرمادی هستند.

وی با بیان اینکه ارتش در مناطق مختلفی از اطراف شهر الرمادی مستقر شده، اظهار کرد، نیروهای مسلح دولتی با همکاری اعضای شورای بیداری توانسته‌اند موفقیت‌هایی را در شهر الرمادی کسب کرده و مناطقی را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

سخنگوی پلیس الرمادی همچنین گفت: 12 تن از نیروهای پلیس و اعضای شورای بیداری در چند ساعت گذشته مورد هدف تک تیراندازهای داعش قرار گرفته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، با ادامه درگیری‌ها در شهرهای الرمادی و فلوجه در استان الانبار و افزایش مهاجرت ساکنین این شهرها به مناطق دیگر سازمان ملل طی بیانیه‌ای نسبت به افزایش تعداد مهاجرین استان الانبار هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که دستکم 22 هزار و 150 خانواده در استان الانبار آواره شده و برخی دیگر به استان‌های اربیل، کربلا، بابل، ‌نجف و بغداد مهاجرت کردند.

ارتش عراق با همکاری پلیس محلی و برخی قبایل از سه هفته پیش تاکنون عملیات گسترده‌ای را جهت پاکسازی استان الانبار از عوامل داعش آغاز کرده است.

از سوی دیگر، به گزارش منابع محلی از آغاز ماه جاری تاکنون بیش از 700 عراقی در درگیری‌ها و حملات تروریستی عراق کشته شدند.

در همین راستا، "مریم الریس"، مشاور نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای دجله اعلام کرد: هم‌اکنون بیش از 500 هزار تروریست در عراق با هدف شکست روند سیاسی دولت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی کشورها از تروریسم در عراق حمایت کرده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای حمایت از اقدامات تروریستی در عراق انجام می‌دهند، گفت: این کشورها به دلیل شکست طرح‌های خود مبنی بر خدشه‌دار کردن امنیت عراق در آینده شاهد تغییرات گسترده‌ای در رهبران امنیتی خود خواهند بود.

انتهای پیام

کد N73813

وبگردی