آفتاب

تاکید پاریس بر حل سیاسی بحران سوریه

تاکید پاریس بر حل سیاسی بحران سوریه

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که تنها راه‌ پایان دادن به بحران سوریه، حل سیاسی بحران این کشور از طریق میز مذاکره است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه با بیان این که تنها راه حل بحران سوریه راهکار سیاسی است، گفت: برای آن که ژنو 2 نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد با دشواری‌های زیادی روبه‌رو هستیم و شرایط بسیار بغرنج است.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین در کنفرانس خبری مشترک با فرانک والتر اشتاین‌مایر، همتای آلمانی خود در پاریس اظهار کرد: پاریس انتظار دارد گام‌هایی به سمت برقراری صلح در سوریه در جریان مذاکرات در مونتروی سوئیس برداشته شود.

فابیوس خاطرنشان کرد: هدف از ژنو2 حرکت به سمت تحقق صلح در سوریه است. مساله تشکیل دولت انتقالی با تمامی اختیارات اجرایی نیز باید مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

در همین حال، وزیر امور خارجه آلمان در اشاره به مخالفت‌ها پیرامون دعوت از ایران برای مشارکت در این نشست گفت: از این که تنش‌ها کم‌رنگ‌تر شده، خرسندیم.

اشتاین‌مایر گفت: باید در قبال نتایج این نشست موضعی محتاطانه و سیاست "گام‌های کوچک" به ویژه در خصوص کمک‌های انسانی در سوریه اتخاذ شود.

انتهای پیام

کد N73716

وبگردی