آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

لغو دعوت ایران برای کنفرانس ژنو شرم‌آور است

لغو دعوت ایران برای کنفرانس ژنو شرم‌آور است

یک مرجع تقلید گفت: پس گرفتن دعوت ایران به ژنو 2 از سوی دبیرکل سازمان ملل بیانگر مدل عدالت‌خواهی سازمان‌های بین‌المللی و اقدامی شرم‌آور است.

یک مرجع تقلید گفت: پس گرفتن دعوت ایران به ژنو 2 از سوی دبیرکل سازمان ملل بیانگر مدل عدالت‌خواهی سازمان‌های بین‌المللی و اقدامی شرم‌آور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان این‌که «ما معتقدیم که عالم بدون نماینده الهی اصلاح نمی‌شود و بشر با پای خود نمی‌تواند عدالت را در جهان حاکم و مستقر کند» گفت: نمونه بسیار شرم‌آور از عدالت بشر این بود که دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در نشست ژنو2 دعوت کرد اما به فاصله یک روز و بر اثر فشاری که به او وارد شد دعوت خود را پس گرفت.

وی ادامه داد: برخی کتاب «راه طی شده» نوشتند و عقیده داشتند که بشر می‌تواند با سازمان‌های بین‌المللی و قوانین حقوق بشری مسیر خود را طی کند و به صلح و عدالت پایدار برسد، این سازمان‌ها و مجامع در عمل تبدیل به کانون ظلم مضاعف شده‌اند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ‌حقوق بشر به چماقی برای کوبیدن بر سر کسانی که تسلیم زورگویان نمی‌شوند تبدیل شده است و سازمان‌های جهانی نیز به ابزاری برای مقاصد شوم شان تبدیل شده است.

این مفسر قرآن با اشاره به کفرانس ژنو 2 بیان کرد: بسیاری از کشورها که ربطی به سوریه ندارند به این نشست دعوت شده‌اند، اما ایران که متحد اصلی سوریه است این گونه به فاصله یک روز از سوی دبیرکل سازمان ملل که همچون یک کارمند زیر دست رئیس جمهور آمریکا عمل می‌کند، به نشست دعوت می‌شود و بلافاصله دعوت خود را پس می‌گیرد.

مکارم شیرازی افزود: البته ایران نباید نگران باشد که در این نشست شرکت نکرده است؛ چراکه ما هیچ امیدی به این تشکیلات که درباره سوریه است نداریم.

این مرجع تقلید اظهار کرد: آیا چنین دبیرکل ضعیف و ناتوان و تسلیم دست قدرت‌های جهانی می‌خواهد در جهان عدالت برقرار کند؟ از این جا متوجه می‌شویم تنها با آمدن رهبران الهی به مظالم پایان داده می‌شود.

مکارم شیرازی راه حل مشکل سوریه را احترام به رای و انتخاب مردم دانست و گفت: اگر شما سوریه را به دست مردم‌شان واگذارید و به رای و انتخاب آنها احترام بگذارید در این صورت مشکل حل خواهد شد.

وی ادامه داد: این سازمان‌ها عدالت سرشان نمی‌شود و تسلیم زور هستند. این یک مسئله بسیار واضح و روشن است و مباحثی که غیر از این مطرح شود مباحث انحرافی خواهد بود؛ آنها می‌خواهند کسانی در این کشور سرکار بیایند که حافظ منافعشان باشند.

وی با اشاره به پیام‌هایی که می‌شود از این اتفاقات گرفت، افزود: پیام اول این است که تا زورمندان بی منطق هستند با دست بشر دنیا روی صلح و عدالت نخواهد دید، و پیام دوم هم این است که به آنها متکی نشوید، و به ملت خود متکی باشید.

انتهای پیام

کد N73663

وبگردی