آفتاب
اندیشمند یمنی:

نهج‌البلاغه راه ایمان، قرآن و جهاد است

نهج‌البلاغه راه ایمان، قرآن و جهاد است

یک اندیشمند یمنی با اشاره به جایگاه عظیم نهج البلاغه، گفت: نهج البلاغه راه ایمان، قرآن و جهاد است و مسایل موجود در آن قابل احصا نیست.

یک اندیشمند یمنی با اشاره به جایگاه عظیم نهج البلاغه، گفت: نهج البلاغه راه ایمان، قرآن و جهاد است و مسایل موجود در آن قابل احصا نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، «خالد قاسم المتوکل»، اندیشمند و سخنران یمنی حاضر در کمیسیون ترویج نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در همایش بین‌المللی ناصر کبیر، گفت: بحرین، سوریه، عراق و یمن همه زخمی دست تکفیری‌ها هستند؛ دستی که از آستین صهیونیست‌ها بیرون آمده است.

وی با اشاره به شهادت دکتر احمد شرف‌الدین، افزود: خون پاک این افراد (شهید شرف‌الدین و دیپلمات شهید ایرانی) به خاطر نهج البلاغه ریخته شد.

قاسم المتوکل با اشاره به جایگاه عظیم نهج‌البلاغه، تصریح کرد: نهج البلاغه راه ایمان، قرآن و جهاد است و مسایل موجود در آن قابل احصا نیست و سیدشریف رضی تنها بخشی از کلام امیرالمومنین(ع) را انتخاب کرد.

قاسم المتوکل، خاطرنشان کرد: علی(ع) سخنان خود را برای استفاده ادیبان ایراد نکرد بلکه برای بیان معارف قرآن ایراد کرد.

وی افزود: «سید عبدالملک حوثی» در رابطه با نهج البلاغه سخنرانی‌ها و دروس زیادی داشت همانطور که شهید سید حسین الحوثی دروس اخلاق خود را بر مبنای نهج البلاغه قرار داد.

در ادامه این مراسم، جودت القزوینی، اندیشمند سوری نیز با اشاره به این‌که «ناصر کبیر امام فقیه در طبرستان بود» گفت: حکومت او در طبرستان با لشگریان بنی عباس مبارزه کرد و آنان را شکست داد.

وی با اشاره به این‌که «شیخ بهائی درباره حسن اطروش می‌گوید: او قلب‌ها را به هم نزدیک می‌ساخت» افزود: آل بویه به خاطر ترس از نفوذ ناصر کبیر با حکومت وی زاویه داشت.

این اندیشمند سوری با اشاره به این‌که «فقهاء آن زمان در بغداد تمرکز داشتند و آن عصر مرحله پیشرفت علمی بود» افزود: در سال 334 آل بویه وارد بغداد شد، آنها اولین کسانی بودند که شعائر شیعی مانند غدیر و عاشورا را علنی برگزار کردند.

انتهای پیام

کد N73605

وبگردی