آفتاب
سلیمانی:

مهمترین رسالت کمیته مساجد بازخوانی جایگاه ولایت فقیه در انقلاب است

مهمترین رسالت کمیته مساجد بازخوانی جایگاه ولایت فقیه در انقلاب است

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مهمترین رسالت کمیته مساجد بازخوانی جایگاه و نقش ولایت فقیه در انقلاب اسلامی ایران است چراکه اگر به این نقش توجه کنیم هرگز دچار سردرگمی و هیجانات نابجا نمی‌شویم.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مهمترین رسالت کمیته مساجد بازخوانی جایگاه و نقش ولایت فقیه در انقلاب اسلامی ایران است چراکه اگر به این نقش توجه کنیم هرگز دچار سردرگمی و هیجانات نابجا نمی‌شویم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی در گردهمایی مدیران ستادی و استانی کمیته‌های مساجد کشور که به مناسبت دهه فجر، نمایندگان استان‌ها به ارائه گزارش و کارهای برتر خود در ایام‌الله دهه فجر پرداختند، اظهار کرد: در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم و به لطف الهی انوار این انقلاب در سراسر کشورهای مختلف نیز پخش شده است.

وی افزود: عامل اصلی پیروزی انقلاب "توحید کلمه" و "کلمه توحید" است توحید کلمه یعنی صفا، وحدت‌،‌ همدلی و همزبانی و کلمه توحید توجه به قدرت لایزال الهی و قدرتی که هرگز پایان ندارد.

رییس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر به این دوعامل توجه کنیم می‌بنیم که برای ادامه راه هم باید این دو عامل را در دستور کار خود قرار دهیم و توکل به خدا نردبان رسیدن به هر امر بلند مرتبه‌ای است، برای به اوج رسیدن باید رابطه‌ خود را با خدا تقویت کنیم.

سلیمانی گفت: مهمترین هنر امام ارتباط با خدا بود ارتباطی که منشا انقلاب کبیر جمهوری اسلامی ایران شد.

وی در ادامه با طرح سوالی دیگر که اساسا عامل وحدت کلمه چه بود؟ گفت: اگر به شخصیت امام (ره) توجه کنیم می‌بینیم که ایشان یک فقیه جامع‌الشرایط بود و نظریه درستی در رابطه با جایگاه حکومت اسلامی ارائه داد و این برنامه‌ریزی امام عامل وحدت مردم شد.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور شد: مهمترین رسالت کمیته مساجد بازخوانی جایگاه و نقش ولایت فقیه در انقلاب اسلامی ایران است که اگر ولایت فقیه در جامعه ایران مورد توجه قرار گیرد هرگز دچار سردرگمی و هیجانات نابه‌جا نمی‌شویم.

سلیمانی تصریح کرد: امام با تکیه به قدرت و وحدت توانست یک خودسازی هدف‌دار را تجربه کند و از هوا و هوس دوری کرد تا توانست این انقلاب را به پیروزی برساند، امروز ما شاهد هستیم در دورترین نقاط جهان امام به عنوان سمبل بیداری و پایداری معرفی می‌شود و ما در برنامه‌ریزی‌های خود باید روی این محور اصلی و سرمایه‌ انقلاب برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: دومین برنامه کمیته ستاد دهه فجر مساجد این است که برنامه‌ریزی‌های ریشه‌ای انقلاب را بررسی کنند و اینکه ببینیم در انقلاب چه تحولاتی رخ داده و دیگر اینکه انقلاب را بیمه و صادر کنیم. نسل جدید ما با ریشه‌های انقلاب و بسیاری از مسائل آشنا نیستند اولین رسالت ما بعد از تبیین جایگاه ولایت فقیه بررسی ریشه‌های پیروزی انقلاب است.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه سوم این کمیته گفت: محور سوم ما بازخوانی وجه تمایز انقلاب از سایر انقلاب‌ها است، انقلاب ما یک انقلابی متمایز از سایر انقلاب‌های فرانسه و روسیه بود و مهمترین وجه تمایز این انقلاب الهی و مردمی بودن آن است.

سلیمانی در ادامه با اشاره به محور چهارم گفت: آگاهی یافتن از اینکه مسائل روز را باید رصد کنیم و بدانیم دشمنان برای از بین بردن این انقلاب چه راهکارهایی دارند و جلوی آن راهکارها بایستیم.

وی گفت: محور پنجم این ستاد تبیین نقش انقلاب اسلامی در بیداری منطقه‌ای و جهانی است ما باور داریم که بسیاری از این بیداری‌ها ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: نکته بعدی که باید به آ‌ن توجه کنیم این است که مردم در انقلاب ایران روحیه جهادی بالایی داشتند و مهمترین سرمایه کشور ما حفظ روحیه جهادی مردم است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: محوریت بعدی این ستاد تقویت روحیه همدلی و وحدت ملی است با حرف‌های خود وحدت بین مذاهب و قومیت و فرق را به خطر نیاندازیم، چرا که وحدت مهمترین عامل تقویت روحیه همدلی است.

وی تصریح کرد: محوریت بعدی این ستاد این است که طی برنامه‌ای، کارآمدی نظام در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهیم و این کارآمدی نظام را به مردم معرفی کنیم.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما در برنامه‌های دهه فجر امسال باید به نامگذاری سال که با محوریت اقتصاد است توجه کنیم.

سلیمانی در ادامه با اشاره به محوریت بعدی این ستاد گفت: ما در برنامه‌های آتی خود ضرورت تقویت روحیه خدا باوری‌، خودباوری و اعتماد به نفس را در دستور کار خود قرار داده‌ایم چرا که هویت ملی ما با این سه اصل حفظ می‌شود.

وی تصریح کرد: دهه فجر،‌ دهه قدرت اسلام و نمایش توانمندی این قدرت است، دهه پیوند امام و امت است،‌ دهه تحقق وعده الهی است،‌ نماد عبودیت در برابر خدا و مبارزه با طاغوت است، امیدواریم ما هم بتوانیم برای خدمت به امام و شهدا گام‌های موثری برداریم.

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور شد: اگر امام و ولایت فقیه را عامل اصلی وحدت می‌دانیم باید بدانیم که مسجد هم پایگاه اصلی این وحدت است و باید از طریق مساجد راه امام و سبک زندگی امام مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

سلیمانی در پایان گفت: در راهپیمایی 22 بهمن امسال برنامه‌ای داریم که بعد از مراسم راهپیمایی نماز جماعت را همانند روز عاشورا و روز قدس بر پا کنیم چراکه بالاترین فریاد ما بر سر دشمن همین نماز است و با نماز می‌توانیم یاد شهدا و امام را زنده نگه داریم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین منتج از مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد با ارائه گزارشی از مساجد تهران گفت: مدیریت داخلی مساجد را مردم انجام می‌دهند و سازمان‌های مرتبط دیگر می‌توانند این فعالیت‌ها را پشتیبانی و هدایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مساجد استان تهران در ایام‌الله دهه فجر گفت: ما در مساجد تهران درصدد آن هستیم تا بتوانیم با تربیت درست ائمه جماعات خیلی از مسائل و مشکلات مساجد را رفع کنیم چرا که با تربیت درست ائمه جماعات مردم نیز راه آنها را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: ما برای ایام الله دهه فجر جزواتی در نظر گرفتیم که آخرین دستاوردهای اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران را در آن بیان کرده‌اید و این جزوات برای مساجد نمونه هم تکثیر می‌شود.

منتج تصریح کرد: ما جزواتی نیز برای پاسخگویی بر شبهات انقلاب اسلامی ایران داریم که از طریق این جزوات به شبهاتی که مردم در خصوص انقلاب اسلامی دارند پاسخ می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: ما در 313 مسجد با شعاری تحت عنوان "قرآن کتاب انقلاب" که برگرفته از سخنان رهبر انقلاب است مسابقاتی را برگزار می‌کنیم و در این 313 مسجد کرسی‌های تلاوت را نیز برگزار می‌کنیم.

وی در پایان گفت: برنامه‌های دیگری نیز در دهه فجر داریم که این برنامه‌ها با محوریت امامان جماعت و حرکت‌های مردمی آنها شکل می‌گیرد در دهه فجر امسال ما از ائمه جماعات و فعالان مردمی که در پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد نقش فعالی داشته‌اند تقدیر می‌کنیم.

در ادامه این مراسم نمایندگان ائمه جماعات و مساجد سایر شهرهای کشور به ارائه گزارش و برنامه‌های برتر خود در ایام‌الله دهه فجر پرداختند.

در پایان این مراسم نیز مدیران ستادی و استانی کمیته‌های مساجد با رفتن به حرم مقدس امام (ره) و دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با پیمان‌های انقلاب تجدید میثاق می‌کند.

انتهای پیام

کد N73545

وبگردی