آفتاب

سرمدی: وزیر امور خارجه به مونیخ می رود

سرمدی: وزیر امور خارجه به مونیخ می رود

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر امور خارجه گفت: قرار است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کند.

«مرتضی سرمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان این مطلب، افزود: اجلاس امنیتی مونیخ بعد از اجلاس داووس برگزار می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نشست ژنو 2 درباره سوریه و احتمال نتیجه بخش بودن آن نیز اظهار داشت: نزدیک به دو سال طول کشید که طرف های مختلف در سوریه متوجه شوند که تنها راه حل سیاسی می تواند راه حل اصلی حل مشکلات باشد.

سرمدی با یادآوری اینکه در نشست ژنو یک نماینده ای از دولت سوریه و همچنین بازیگران اصلی حضور نداشتند، افزود: ژنو 1 نوعی اعلام موضع از سوی کسانی که از تروریسم و بی ثباتی در سوریه حمایت می کردند، بود.

قائم مقام وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه بحران سوریه باید از طریق راه حل های سیاسی و با مشارکت گروه های سوری حل و فصل شود، افزود: با این حال به نظر می رسد هنوز به ملزومات راه حل سیاسی باور ندارند زیرا راه حل سیاسی زمانی اثر دارد که لوازم آن نیز رعایت شود.

سرمدی ادامه داد: یکی از ملزومات راه حل سیاسی این است که هیچگونه راه حل و نسخه ای از بیرون به طرف های سوری اعم از دولت و مخالفین تحمیل نشود.

وی گفت: اگر خواهان پایان دادن به کشتار، خون ریزی و تخریب در سوریه هستند باید به راه سیاسی و ملزومات آن و نیز به ملت سوریه به عنوان تنها منبع تعیین کننده سرنوشت این کشور، احترام بگذارند.

قائم مقام وزیر امور خارجه با اشاره به حضور نمایندگان دولت سوریه در نشست ژنو 2 اظهار داشت: راه حل سیاسی از طریق گفت و گو بین دولت و مخالفان و بدون تحمیل خارجی بهترین شیوه است.

ادامه دارد...

سیام**2025**9173**1535
کد N73481

وبگردی