آفتاب
دانا گزارش می دهد:

بی تدبیری مسئولین جان مردم را به بازی گرفت/ مسمومیت 3000 نفر به کجا رسید؟

 بی تدبیری مسئولین جان مردم را به بازی گرفت/ مسمومیت 3000 نفر به کجا رسید؟

در پی بی تدبیری مسئولین شهر پردیس و مسمومیت 3هزار نفر از اهالی این شهر به خاطر آب آشامیدنی ناسالم یکی از مسئولین برکنار شد.

 

 به گزارش آفتاب به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، در تاریخ 25 دی ماه، حدود 1000 نفر از ساکنان شهر پردیس به دلیل نامعلومی دچار مسمویت شده و به بیمارستان های این شهر مراجعه کردند.
از جمله علائمی که به صورت یکسان در این افراد مشاهده شده است می‌توان به دل درد، سردرد و استفراغ اشاره کرد.
در همین رابطه خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا عصر دیروز در تماسی با بیمارستان شفا در فاز 4 پردیس پیگیر این موضوع شد که در پاسخ، یکی از مسئولین بیمارستانی ضمن تایید این خبر گفت: از دوشب پیش حدود 300 نفر از ساکنین پردیس با داشتن علائمی مثل سردرد، دل درد و استفراغ به این بیمارستان مراجعه کردند.
وی افزود: در ابتدا اعلام شد که این مسمویت براثر استفاده از آب ناسالم است ولی حالا فرضیه جدیدی هم مطرح شده که احتمال دارد این موضوع به دلیل انتشار ویروس باشد. البته در حال حاضر نیز تیمی از پایتخت با حضور در این منطقه در حال بررسی این مسئله هستند.
حسین طلا در حاشیه جلسه با فرماندار پردیس در خصوص علت آلودگی آب پردیس در هفته گذشته اظهارداشت: روز دوشنبه متاسفانه مردم مراجعاتی به مرکز بهداشتی درمانی شهرستان پردیس داشتند که بیماری آنها با علائمی مانند اسهال و استفراغ همراه بود.
وی ادامه داد: متاسفانه مراجعات مردم در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه افزایش یافت و این افزایش مراجعه باعث این شد که بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد؛‌ شبکه بهداشت و مجموعه اداره آب پردیس در حال بررسی موضوع هستند.
دبیر مجمع نمایندگان استان تهران گفت: اعلام شده که مشکل آلودگی، شکستگی لوله آب بوده باشد، ولی هنوز مدیران آب پردیس این را قبول و تایید نکرده‌اند. امروز جلسه‌ای را با فرمانداران پردیس در دفتر وی با حضور مسئولان شهرستانی مدیران بهداشتی و مدیران آب خواهیم داشت تا موضوع بررسی شود.
طلا در پایان خاطرنشان کرد: بنده برای حضور آقای چیت چیان وزیر نیرو در جلسه روز چهارشنبه مجمع نمایندگان تهران با دفتر وی تماس گرفتند اما وی حضور نداشتند لذا در فرصت مغتنم در مجمع نمایندگان به این موضوع پرداخته می‌شود.
 

برکناری یک مسئول برای آلودگی آب پردیس

سید حسین هاشمی نیز در این خصوص اظهار کرد: در این زمینه نسبت به برکناری مدیر عامل آبفای شرق تهران اقدام کردیم، چرا که به نظر می‌رسید اطلاعات این مسوول تناقض دارد.
وی در توضیح بیشتر در این باره و پاسخ به این سوال که تناقضات مربوط به چه موضوعی می‌شده، اظهار کرد: این مسوول یک بار اعلام کرد که کیفیت آب مشکلی نداشته و پس از آن این‌گونه عنوان کرد که مشکل به بحث انتقال مربوط بود، اما در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که اطلاعات دقیقی ارائه نکرده و از آنجا که این موضوع به سلامت مردم مربوط می‌شود و بحث سلامت برای ما موضوعی حیاتی است، تصمیم به برکناری این مسوول گرفته شد و این موضوع به استاندار و مسوولان مربوطه اعلام شد تا نسبت به برکناری این مدیر اقدامات لازم انجام شود.
هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا سایر مناطق تهران هم ممکن است با مشکلی از این دست مواجه باشند، اظهار کرد: سلامت آب تهران هیچ مشکلی ندارد و این موضوع تنها مربوط به شرق تهران می‌شده است.
استاندار تهران در عین حال یادآور شد: در این زمینه هم مشکل تنها به مسمومیت و استفراغ محدود می‌شده و هیچ‌گونه بستری وجود نداشته است.
مهدی مهاجر - فرماندار شهرستان پردیس نیز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: با انجام اقدامات بهداشتی، مشکل آلودگی آب پردیس رفع شده و هم‌اکنون ورودی به پایگاه‌های درمانی و بیمارستان‌های شهر پردیس به دلیل مصرف آب شرب صفر شده است.
وی همچنین با اشاره به گزارش‌های ارایه شده به استاندار تهران و مشخص شدن تخلفات، از برکناری مدیر آبفای شرق استان تهران و مدیر آبفای شهر پردیس توسط استاندار تهران خبر داد و افزود: مقرر شده است مدیر شرکت آب و فاضلاب استان تهران رسما از مردم پردیس عذرخواهی کند.
مهاجر در رابطه با اقدامات صورت گرفته بعد از این حادثه، با بیان این که خط انتقال آب از سالیان گذشته در اختیار شرکت عمران پردیس بوده است، گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین شهر پردیس، شرکت آب و فاضلاب موظف شده است که این خط را تحویل بگیرد.
مهاجر در پایان تاکید کرد: در حال حاضر آب شرب پردیس، بهداشتی، استاندارد و قابل شرب است و هیچ گونه نگرانی در خصوص آن وجود ندارد.
اگرچه این ماجرا پس از کش و قوس های یک هفته ای به پایان رسید و حدود 3هزار نفر از اهالی شهر پردیس که دچار مسمومیت شدند، وضعشان بهبود یافته است اما این اتفاق که ناشی از سهل انگاری مسئولین بود، می توانست خسارات بیشتری برجای بگذارد.
مسئولین بهتر است نسبت به این موضوعات دقت بیشتری داشته باشند؛ چرا که مسئله آب شرب مسئله ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و این موضوع با جان انسان ها در ارتباط است.
کد N73409

وبگردی