آفتاب
قشقاوی اعلام كرد؛

تشكیل هیئت بررسی جزییات ترور دیپلمات ایرانی در یمن

تشكیل هیئت بررسی جزییات ترور دیپلمات ایرانی در یمن

تعطیلی سفارت ایران در یمن واقعیت ندارد و این خواست دشمنان است که روابط دو جانبه دو کشور مسلمان قطع شود.

معاون کنسولی وزارت امورخارجه عنوان کرد: هیئت بررسی ترور  دیپلمات ایرانی در یمن حضور دارد و مشغول بررسی جزییات آن واقعه  هستند و انشاءالله این مسائل دیگر تکرار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسن قشقاوی  در حاشیه مراسم تشیع جنازه شهید ابوالقاسم اسدی که صبح امروز -چهارشنبه- از مقابل وزارت امور خارجه صورت گرفت، در جمع خبرنگاران در خصوص وقوع این حادثه تروریستی گفت‌: قطعاً حفاظت از جان، اماکن و محل زندگی دیپلماتها و خانواده هایشان از وظایف جدی ماست و این وظیفه بر اساس کنوانسیون حقوق دیپلماسی بر عهده دولت کشورهای متوقفاً فی است.

وی با مسئول دانستن دولت یمن در این حادثه تروریستی،تصریح کرد: ما هیئتی را برای بررسی این مسئله به یمن گسیل خواهیم کرد تا جزئیات این امر را به اطلاع افکار عمومی که در خصوص این ماجرا فوق العاده حساس و غمناک است،برساند.

قشقاوی در پاسخ این سوال که آیا سفارت ایران در یمن تعطیل خواهد شد، گفت: این مسئله واقعیت ندارد و این خواست دشمنان است که روابط دو جانبه دو کشور مسلمان قطع شود.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: ما هر جا که احساس شود یکی میدان پیکار دیپلماسی است حضور خواهیم داشت و این مسئله به معنای عقب نشینی نیست.

وی در خصوص هیاتی که برای بررسی دیپلمات ربوده شده در یمن حضور دارد، ابراز داشت: آن هیئت در یمن حضور دارد و مشغول بررسی جزئیات آن واقعه هستند و انشاءالله این مسائل دیگر تکرار نمی‌شود.

کد N73356

وبگردی