آفتاب

الجعفری: اسرائیل هیچ گاه طرفدار صلح نبوده است

الجعفری: اسرائیل هیچ گاه طرفدار صلح نبوده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هیچ گاه طرفدار صلح نبوده گفت: هدف برخی از کشورها برداشتن فشارهای سیاسی از اسرائیل و ناکام گذاشتن هرگونه تلاش برای کاهش اشغالگری‌های تل آویو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت گفت: اسرائیل به عنوان رژیمی که همواره دنبال شهرک‌سازی‌ است، هیچ گاه طرفدار صلح با فلسطین نبوده بلکه همواره در مذاکرات صلح خاورمیانه کارشکنی کرده و از طریق گسترش شهرک‌سازی‌ها و یهودی سازی‌ اراضی فلسطینی و تغییر ماهیت آن‌ به دروغ گویی و حیله گری می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه خواهان صلح و پایان دادن به بی‌ثباتی، تنش‌ و اشغالگری هستند اما به عقیده من برخی کشورها به دنبال این هدف نیستند و از طریق تشکیل برخی گروه‌ها در منطقه، حمایت از اقدامات خشونت‌آمیز، ایجاد درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای و از بین بردن نیروهای عرب و مسلمان سعی در تنش آفرینی و ایجاد بی‌ثباتی دارند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه افزود: این کشورها با هدف برداشتن فشارهای سیاسی از اسرائیل و ناکام گذاشتن هرگونه تلاش برای کاهش اشغالگری‌های تل آویو دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

الجعفری عنوان داشت: برقراری صلح دائم در خاورمیانه تنها از طریق معاهده‌های صلح و به ویژه قطعنامه‌های سازمان ملل ممکن است.

انتهای پیام

کد N73262

وبگردی