آفتاب

سوریه و امنیت المپیک سوچی محور تماس تلفنی اوباما و پوتین

سوریه و امنیت المپیک سوچی محور تماس تلفنی اوباما و پوتین

روسای جمهور آمریکا و روسیه طی تماسی تلفنی در مورد چگونگی انجام بهترین اقدامات برای تامین امنیت در جریان بازی‌های المپیک زمستانی سوچی به گفتگو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در میان افزایش نگرانی درباره تهدیدها از سوی شبه‌نظامیان برای ایجاد اختلال در جریان بازی‌ها المپیک زمستانی سوچی ارتش آمریکا دو ناو به دریای سیاه اعزام می‌کند تا به تامین امنیت برای این بازی‌ها بپردازد.

در بیانیه کاخ سفید نیز به تماس تلفنی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روس وی اشاره شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دو طرف درباره انجام بهترین اقدامات به منظور تامین امنیت و برقراری ایمنی در جریان بازی‌های المپیک سوچی به گفتگو پرداختند و همچنین اعلام کردند که بهترین روند باید برای تامین امنیت منافع آمریکا و روسیه صورت گیرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ارتش آمریکا و مقام‌های اطلاعاتی این کشور در حال مطالعه برنامه‌های احتیاطی برای خارج کردن آمریکایی‌ها از بازی‌های المپیک سوچی در صورت بروز بحران هستند اما مقام‌های واشنگتن اعلام کرده‌اند که بزرگترین موانع افزایش اقدامات در مقیاس وسیع توسط ارتش یا سایر مقام‌های امنیتی دولت آمریکا برای خروج شهروندان این کشور از سوچی است.

بزرگترین مانع که مقام‌های ‌آمریکایی در مورد آن به بحث می‌پردازند، انجام تمهیدات امنیتی و احتیاطی برای سوچی است چرا که مقام‌های مسکو به این آسانی اجازه حضور نیروهای نظامی خارجی در قلمرو روسیه را نمی‌دهند به ویژه ‌آنکه این نیروها متعلق به آمریکا باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور و بازیکنان آمریکایی هشدار داده است که تدابیر امنیتی را رعایت کرده تا در امان بماند.

کاخ سفید در بیانیه همچنین آورده است که اوباما و پوتین درباره اوضاع سوریه برای انجام تمهیدات به منظور انجام مذاکرات صلح در سوئیس به گفتگو پرداختند.

این دو همچنین درباره اقدامات در حال انجام از سوی جامعه بین‌الملل برای انتقال و انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه در این تماس تلفنی گفتگو کردند.

انتهای پیام

کد N73183

وبگردی