آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

اتحاد علمای اسلام زمینه‌ساز حل مشکلات مسلمانان است

اتحاد علمای اسلام زمینه‌ساز حل مشکلات مسلمانان است

یک مرجع تقلید، علمای اسلامی را به نقش آفرینی برای شکل‌گیری وحدت مسلمانان فرا خواند و تاکید کرد: اگر علما و مردم بیدار و به وظایف خود آشنا شوند پیروزی نصیب آنان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله ناصرمکارم شیرازی در دیدار با جمعی از شرکت کنندگان در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از جمله مفتی اعظم تونس، با آرزوی حل مشکلات تمام جوامع اسلامی، افزود: مشکلات در تمام کشورها بسیار زیاد است، اما اگر اخلاص داشته باشیم خداوند ما را هدایت خواهد کرد.

وی با بیان این‌که «جهاد شامل تمام زمینه‌ها می‌شود» تاکید کرد: هدایت به معنای نشان دادن راه نیست بلکه به معنی رساندن به مقصود است، ما هم اگر اخلاص داشته باشیم خداوند ما را به مقاصدمان می‌رساند.

وی در ادامه جریان‌های تکفیری را مهم‌ترین مشکل جهان اسلام دانست و تصریح کرد: از زمان حضرت آدم تا امروز گروهی با این افکار و رفتار پیدا نشده است، اینان خطری برای اسلام و مسلمین و کل بشریت هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که «ما قرآن را می‌خوانیم و در آیات آن تأمل نمی‌کنیم» گفت: قرآن می‌فرماید تفرقه و اختلاف به منزله شرک است و اگر امت اسلامی با هم اختلاف کنند با پیامبر(ص) پیوندی ندارند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «باید قرآن حلقه اتصال بین مسلمانان باشد» افزود: مشترکات بین مسلمین فراوان است و اختلاف اندک؛ اما باید به دیدار هم برویم و نظرات مان را از زبان همدیگر بشنویم نه از زبان دشمنان، اگر به دیدار هم برویم و به حرف‌های همدیگر گوش بدهیم توافق و اتحاد حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم دید و بازدیدهای علمای اسلام ادامه پیدا کند تا اختلافات برطرف شود و اتحاد و اتفاق تحقق پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنفرانس خطر جریان‌های تکفیری که قرار است سال آینده با حضور اندیشمندان کشورهای مختلف اسلامی در شهر مقدس قم برگزار شود، گفت: این کنفرانس رنگ و بوی مذهب خاصی ندارد بلکه وابسته به تمام علمای اسلام است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان ضمن دعا برای حل مشکلات جهان اسلام تاکید کرد: امیدواریم خداوند متعال بلای تکفیری‌ها را از جهان اسلام دور کند.

انتهای پیام

کد N73115

وبگردی