آفتاب

برگزاری 121 هزار گفتمان دینی در سطح کشور

برگزاری 121 هزار گفتمان دینی در سطح کشور

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور از برگزاری 121 هزار گفتمان دینی در سطح کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان با بیان این‌که «برگزاری گفتمان‌های دینی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبیلغات اسلامی است» گفت: گفتمان‌های دینی از سال 85 در سطح مدارس متوسطه کشور آغاز شده است.

وی با بیان این‌که «تاکنون 121 هزار گفتمان دینی در سطح کشور برگزار شد» ادامه داد: در حوزه جوانان سازمان تبلیغات علاوه بر گفتمان‌های دینی، بوستان‌های معرفت، هسته‌های فرهنگی جوانان را نیز ساماندهی کرده است.

نوری‌زاده به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در تعمیق بخشی موازین دینی در اقشار مختلف جامعه بالاخص جوانان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: حضور جوانان در این برنامه‌ها یکی از جنبه‌های مثبت برنامه‌هاست.

وی از ساماندهی 80 هزار هیئت مذهبی توسط سازمان تبیلغات اسلامی خبر داد و افزود: هیات مذهبی تلاش گسترده‌ای در راستای فعالیت‌های اجرایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به ویژه در ایام مناسبتی سال می‌کنند.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به فعالیت هیات مذهبی گفت: اکثریت این هیات دارای مجوز فعالیت هستند.

نوری‌زاده بر ارتقای جنبه‌های اعتقادی و محتوایی هیئات مذهبی تاکید کرد و افزود: اعزام مبلغ و روحانی مستقر از دیگر برنامه‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که در این راستا 40 هزار نفر روز تبلیغ ساماندهی شده‌اند.

وی به تعامل خوب میان سازمان تبیلغات اسلامی با امور مساجد و ائمه جماعات اشاره کرد و افزود: این تعامل در گسترش فرهنگی دینی بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور به حوزه فضای مجازی به عنوان یکی از حوزه‌های اصلی فرهنگی اشاره و بیان کرد: در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی باید پیوست مجازی را داشته باشیم چرا که کاربران در این حوزه بسیار وسیع هستند.

نوری‌زاده تبیان را یکی از طرح‌های فاخر استانی در زمینه فضای مجازی بیان کرد و گفت: فضای خوبی در این زمینه در استان‌ها فراهم شده است.

وی بر لزوم ساماندهی در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: از ظرفیت فضای مجازی در راستای نشر فرهنگ دینی استفاده شود.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور از شناسایی هزار و 500 بانوی فرهیخته ایرانی توسط سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و اضافه کرد: این جمعیت به عنوان جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی هدف از اجرای این کار را ایجاد انسجام و نظم در حوزه بانوان بیان کرد و افزود: رصد نیازهای بانوان در حوزه‌های دینی و ارائه الگویب از زن مسلمان از مهم‌ترین اهداف جمعیت بانوان فرهیخته است.

وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بر پیوست فرهنگی در همه زمینه‌ها، تقدم وجه فرهنگی مسئولان، جایگاه تأثیرگذار نخبگان، با همفکری و تعامل با همه حوزه‌ها برنامه‌های خود را عملیاتی می‌کند.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، متناسب با نیازهای مردمی اقدامات مناسبی را انجام داده است. ح

نوری‌زاده با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: دشمن امروز در تلاش است با توجه به مبانی اعتقادی و ضربه زدن به بنیادهای اعتقادی، تفکر نسل جوان و خانواده‌ها به اهداف شوم خود دست یابند.

انتهای پیام

کد N73113

وبگردی