آفتاب

جلد دوازدهم دایرة‌المعارف قرآن زیر چاپ رفت

جلد دوازدهم دایرة‌المعارف قرآن زیر چاپ رفت

رئیس گروه دایرة‌المعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از زیر چاپ رفتن جلد دوازدهم دایرةالمعارف قرآن کریم خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، افزود: جلد 12 دایر‌ة‌المعارف قرآن کریم زیر چاپ رفته است و تا پایان امسال در اختیارعلاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: جلد دوازدهم تا پایان سال 92 به اهالی قرآنی کشور ارائه خواهد شد، اما مراسم رونمایی رسمی از آن بهار 93 در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

خراسانی افزود: جلد دوازدهم دایرةالمعارف قرآن کریم مشتمل بر 72 مدخل است که مطالب آن در حدود 800 صفحه جمع‌بندی شده است.

رئیس گروه دایرةالمعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: جلد دوازدهم دایرةالمعارف قرآن کریم از مدخل خاورشناسان و قرآن شروع می‌شود و تا مدخل درنده ادامه خواهد یافت.

خراسانی، ادامه داد: مهم‌ترین مباحثی که در این جلد موجود است موضوع خاورشناسان و قرآن، دیدگاه‌های خاورشناسان در مورد قرآن، نوع نگاه آنان و تلاش‌های علمی‌شان در زمینه قرآن خواهد بود.

وی گفت: از موضوعات دیگری که می‌شود در مورد جلد 12 مطرح کرد موضوع خصائص‌النبی و ویژگی‌های پیامبر بزرگ اسلام(ص) است.

رئیس گروه دایرةالمعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن، افزود: موضوع خلقت، خمس و هم‌چنین موضوعات مهم دیگری نیز چون خیبر در جلد دوازدهم دایرةالمعارف قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است.

خراسانی گفت: تعداد زیادی اسما و صفات چون خیرالراحمین و خیرالحاکمین و برخی موضوعات چون دارالمتقین و دارالقرار که از ویژگی‌های بهشت هستند در جلد دوازدهم وجود دارد.

انتهای پیام

کد N73111

وبگردی