آفتاب
معاون فرهنگی قوه قضاییه:

آشنا نبودن مردم با قانون٬ عمده‌ترین مشکل دستگاه قضایی است

آشنا نبودن مردم با قانون٬ عمده‌ترین مشکل دستگاه قضایی است

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه عدم آشنایی مردم با قانون یکی از عمده‌ترین مشکلات دستگاه قضا بشمار می‌رود٬ افزود: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای آشنایی مردم با قانون استفاده کرد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه عدم آشنایی مردم با قانون یکی از عمده‌ترین مشکلات دستگاه قضا بشمار می‌رود٬ افزود: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای آشنایی مردم با قانون استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)٬ حجت‌الاسلام هادی صادقی در مراسم معارفه اولین معاون فرهنگی قوه قضائیه در استان قزوین، اظهار کرد: این دستگاه به دنبال تحقق عدالت اجتماعی و ارتقای سلامت معنوی در درون سیستم قضایی کشور است.

وی با بیان اینکه قضاوت در اسلام و در تمام مکاتب دینی امری خطیر و حساس است٬ افزود: دستگاه قضا اساسی‌ترین ملجأ برای افرادی است که مورد ستم و ظلم قرار گرفته و به دنبال دادخواهی حق خود هستند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه دستگاه قضا در هر کشوری به عنوان دستگاه اصلاح کننده و گندزدا محسوب می‌شود٬ تصریح کرد: اگر این دستگاه خود دچار فساد و بیماری شود ضمن اینکه دیگر نمی‌توان به اصلاح آن جامعه امیدوار بود، دستگاه قضا نیز به وظایف خود عمل نخواهد کرد.

به گفته‌ی وی دستگاه قضا به دنبال این است تا با عمق‌بخشی به درون سازمان و نهادینه‌کردن و سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرهنگی، معنوی و اخلاق شرایط قضاوت را برای مردم و قاضی تسهیل کند و جامعه نیز با اینگونه قضاوت به سمت جرم‌زدایی و تبعیت از قانون حرکت کند.

وی گفت: همه ارکان دستگاه قضا باید تلاش کنند تا در جهت بیماری زدایی از این سیستم حرکت کنیم و اگر بیماری وجود دارد راه‌های درمان آن را شناسایی، احصاء و در جهت رفع آن حرکت کنیم.

صادقی تاکید کرد: مهم‌ترین رسالت معاونت فرهنگی ارتقاء فرهنگ دینی درون سازمانی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه در مسائل عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین آفت‌هایی که می‌تواند دامان دستگاه قضا را بگیرد و قاضی نیز در دام آن قرار دارد مشکل بزرگ تکبر است و اگر قاضی به این مشکل بزرگ مبتلا شود از جایگاه رفیع خود سقوط خواهد کرد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: تکبر آغاز گناه انسان در جهان هستی است و این خطر بزرگ امروز در کمین قضات جوانی است که تازه کار خود را شروع کرده‌اند و شیطان نیز در تلاش است تا با همین گناه بزرگ، این قضات را از قله رفیع و جایگاه خطیری که در آن قرار دارند دور کند.

در این مراسم با حکم آیت‌الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه حجت‌الاسلام یعقوب عبداللهی به عنوان نخستین معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام

کد N73104

وبگردی