آفتاب

تعداد نیروهای مسلح تایوان 20 درصد کاهش می‌یابد

تعداد نیروهای مسلح تایوان 20 درصد کاهش می‌یابد

تایوان در تازه‌ترین اقدام به منظور بهبود روابط با چین قصد دارد در پنج سال آتی تعداد نیروهای مسلح خود را 20 درصد کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ین مینگ، وزیر دفاع تایوان گفت، شمار نیروهای ارتش از 215 هزار تن به 170 هزار الی 190 هزار تن کاهش خواهد یافت اما در این پروژه که به منظور ایجاد ارتشی کوچکتر اما با نیروهای حرفه‌ای تر صورت گرفته، ظرفیت‌های دفاعی به مخاطره نمی‌افتد.

وی به خبرنگاران گفت: این تعدیل برنامه ریزی شده نیروی انسانی در مراحلی منوط به بودجه‌های دولت، دستیابی به تسلیحات جدید و تغییرات جمعیت نگاری صورت خواهد گرفت. این تعدیل نیرو در میان نیروهای ارتش، نیروی دریایی و هوایی صورت می‌گیرد.

تعداد نیروهای مسلح تایوان در دهه 1940 و 1950 میلادی در جریان جنگ سرد که تنش‌ها در سراسر این جزیره افزایش یافته بود به 600 هزار تن رسید اما این تعداد در دهه 1990 میلادی به حدود 400 هزار تن و به دنبال کاهش‌های فزاینده‌ به تعداد کنونی یعنی 215 هزار تن رسید. با روی کار آمدن مایینگ جئو، رئیس جمهوری تایوان از حزب حامی چین "کومینتانگ" در سال 2008 میلادی که متعهد بهبود صنعت گردشگری و تجارت شده ، روابط این جزیره با چین به طرز چشمگیری بهبود یافت.

وی در انتخابات ژانویه سال 2012 میلادی بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری تایوان انتخاب شد. با وجود کاهش تنش‌ها با چین، رئیس جمهوری تایوان می‌گوید، این جزیره همزمان با برگزاری مذاکره با پکن باید به دفاع شخصی خود به طور چشمگیری ادامه دهد.

انتهای پیام

کد N73060

وبگردی