آفتاب
پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران

رییس‌جمهور: از موفقیت ژنو 2 خوشحال می‌شویم ولی به آن امید چندانی نداریم

رییس‌جمهور: از موفقیت ژنو 2 خوشحال می‌شویم ولی به آن امید چندانی نداریم

رییس‌جمهور در مورد اجلاس ژنو 2 با موضوع بررسی اوضاع سوریه گفت: در مجموع با توجه به علائم موجود، امید چندانی نداریم که این اجلاس بتواند در مبارزه با تروریسم موفق شود، چراکه برخی از حامیان تروریسم در آن حضور دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز پیش از ترک تهران برای انجام سفری جهت شرکت در اجلاس داووس، در پایون جمهوری فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در مورد اجلاس ژنو 2 و همزمانی آن با مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: این دو اجلاس در سوئیس برگزار می‌شود ولی با یکدیگر متفاوت است؛ اجلاس ژنو 2 سیاسی است و با اجلاس داووس فرق دارد.

وی افزود: ما نسبت به بحث ژنو 2 همانطور که قبلاً اعلام کرده‌ایم، خواست جمهوری اسلامی ایران این است که صلح و ثبات در منطقه استقرار پیدا کند، با تروریسم مبارزه شود و به حل مشکل مردم سوریه کمک کند و اینکه این اهداف در این اجلاس حاصل شود یا به تحقق این اهداف این اجلاس کمک کند یا مؤثر باشد.

رییس‌جمهور ادامه داد: در مجموع با توجه به علائمی که وجود دارد امید چندانی نداریم که این اجلاس بتواند در مبارزه با تروریسم موفق باشد، چراکه برخی از حامیان تروریسم در آن حضور دارند و این نمی‌تواند در ایجاد ثبات مؤثر باشد، چراکه برخی از کشورهایی که بی‌ثباتی بوجود آورده‌اند، در آن حضو دارند.

روحانی در عین حال تاکید کرد: اگر این اجلاس بتواند به مردم سوریه، آزادی، دموکراسی و ثبات در آن کشور کمک کند، خوشحال می‌شویم.

ادامه دارد...

کد N73039

وبگردی