آفتاب

«ساز شبانگاهی» کوک شد/ بزرگداشت مقام ابوالحسن خان صبا

«ساز شبانگاهی» کوک شد/ بزرگداشت مقام ابوالحسن خان صبا

وحید تاج ویژگی آلبوم جدیدش با نام «ساز شبانگاهی» را ادای دین و بزرگداشتی برای استاد ابوالحسن خان صبا دانست.

وحید تاج خواننده این آلبوم موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: این آلبوم به آهنگسازی رامین صفایی توسط انتشارات چهارباغ منتشر شده که در آن تلاش کردیم با استفاده از اشعار زنده یاد شهریار و مایه آواز افشاری به نوعی برای استاد مسلم موسیقی ایرانی زنده‌یاد ابوالحسن صبا بزرگداشتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ساز شبانگاهی، راز دل، سوگ صبا، بی قرار، تکنوازی سنتور و ساز و آواز قطعاتی هستند که با نوازندگی کوهیار بابائیان تار و تار باس، مهران توکلیان تنبک، سینا جهان آبادی کمانچه، حسین رضایی‌نیا دف، معتمد سامانی عود، رامین صفایی سنتور، شاهو عندلیبی نی و مهرداد ناصحی قیچک در این آلبوم برای علاقه مندان موسیقی ایرانی ارائه شده است.

این خواننده موسیقی ایرانی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه برای من در تولید هر اثر موسیقایی مهم است تفاوت در ارائه اثر برای جلوگیری از تکرار است. در این آلبوم هم همراه با آهنگساز و نوازندگان تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا به سهم خود حق مطلب را در تجلیل از مقام هنری استاد ابوالحسن‌خان صبا ادا کنیم.

حضور به عنوان خواننده مهمان در کنسرت گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو و آلبوم «برف خوانی» به آهنگسازی علی قمصری تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی این هنرمند در مقام خواننده است.

کد N73003

وبگردی