آفتاب

قشقاوی: هیاتی برای بررسی جزئیات ترور شهید اسدی به یمن اعزام می شود

قشقاوی: هیاتی برای بررسی جزئیات ترور شهید اسدی به یمن اعزام می شود

تهران - ایرنا - معاونی امور کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه اعلام کرد که به زودی هیاتی برای بررسی جزئیات حادثه ترور شهید ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی، عازم صنعا پایتخت یمن می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حسن قشقاوی» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید اسدی از مقابل وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران، افزود: افکار عمومی درباره این حادثه تروریستی حساس و غمناک است و با گسیل هیاتی جزییات این حادثه را به اطلاع افکار عمومی می رسانیم.

وی حفاظت از جان، مکان و حتی محل زندگی دیپلمات ها و خانواده های آنان را وظیفه جدی وزارت امور خارجه دانست و گفت: براساس کنوانسیون های بین المللی این وظیفه دولت های میزبان است که از دیپلمات ها حفاظت کنند و در این خصوص نیز دولت یمن مسوول است.

خبرنگاری با اشاره به حوادث تروریستی در نزدیکی سفارتخانه های ایران پرسید و اینکه احتمال بسته شدن برخی سفارتخانه ها وجود دارد، که وی در پاسخ، گفت: این خواست دشمنان است که روابط دو جانبه ما با کشورهای مسلمان خدشه دار شود.

معاون وزیر امورخارجه تاکید کرد: ما هرجا که احساس کنیم میدان پیکار دیپلماتیک است باید حضور داشته باشیم.

وی همچنین درباره سرنوشت دیپلمات ربوده شده در یمن و اینکه آیا ممکن است سرنوشت شهید اسدی برای وی تکرار شود، اظهار داشت: هیاتی از ایران برای بررسی این موضوع در یمن است و انشاالله چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

سیام(3)**2025**9132**1535
کد N72988

وبگردی